اتفاق نظر دولت و مدیریت شهری برای کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوای پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه همسویی دولت و مدیریت شهری نویدبخش کاهش و کنترل ترافیک و آلودگی هوای ناشی از آن است، گفت: دولت سیزدهم و مدیریت شهری ششم در موضوعات توسعه حمل و نقل عمومی، کنترل و کاهش ترافیک، روان‌سازی تردد و رفع آلودگی هوا، اتفاق نظر دارند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن هرمزی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از «هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته» با اعلام اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک، تنها نماینده شهرداری تهران در این نمایشگاه است، افزود: در نمایشگاه امسال، بیش از ۳۰۰ شرکت، نهاد دولتی و خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل حضور دارند و مدیریت شهری پایتخت نیز با ۱۲ سازمان و شرکت در نمایشگاه حضور فعال دارد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در این نمایشگاه حضور پررنگ دارد و مدیریت شهری، به منظور تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، واگن ملی و تاکسی‌های برقی، قراردادهای بسیاری با این بخش و تولیدکنندگان داخلی دارد، اظهار کرد: رویکرد شورای ششم و شهردار محترم تهران، برقی‌ سازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت است.

معاون شهردار تهران با اعلام اینکه مدیریت شهری این موضوع را با همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت پیگیری می‌کند، گفت: به منظور افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی و سبک کردن بار سنگین ترافیک پایتخت، جلسات مستمر و منظم با حضور اعضای شورای شهر و شهردار تهران برگزار می‌شود.

اتفاق نظر دولت و مدیریت شهری برای کاهش و کنترل ترافیک و آلودگی هوای پایتخت

وی در خصوص بازدید خود از غرفه شرکت تولیدی و صنعتی عقاب‌ افشان در این نمایشگاه و مذاکره با مدیرعامل آن شرکت در زمینه اجرای قرارداد تأمین اتوبوس، توضیح داد: اصولا قراردادهای مربوط به اتوبوس را در دو محور پیگیری می‌کنیم.

به گفته وی، از سال گذشته با تولیدکنندگان داخلی که توان تولید اتوبوس دارند، وارد مذاکره شده و برای تامین سه هزار دستگاه اتوبوس‌ برقی، دیزلی و گازی، قرارداد بسته‌ایم.

هرمزی با تأکید بر اینکه توان تولید اتوبوس داخلی محدود است و از این رو، با هماهنگی دولت و دستور رییس جمهور برای تأمین ناوگان برقی به سراغ شرکت‌های خارجی رفته و قراردادهایی را با آنها منعقد کرده‌ایم، اضافه کرد: بخشی از وسایل جدید نقلیه عمومی تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل شهری پایتخت اضافه خواهند شد.

اتفاق نظر دولت و مدیریت شهری برای کاهش و کنترل ترافیک و آلودگی هوای پایتخت

وی با اعلام اینکه ما قرارداد تأمین ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار دستگاه وَن، ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی و ۲۱۹۴ دستگاه اتوبوس برقی را در ماه آینده نهایی خواهیم کرد، ادامه داد: با ثبت سفارشی که انجام می‌دهیم، امیدواریم بخشی از این وسایل بعد از نهایی شدن قراردادها به تدریج وارد ناوگان شود.

آموزش به عنوان ضلع سوم مثلث ترافیک برای مدیریت شهری اهمیت ویژه دارد

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران نیز با تاکید بر اهمیت و ضرورت استمرار آموزش و بازآموزی مسپولان و کارشناسان ترافیک گفت: آموزش، یک فرآیند مستمر است و از این‌ رو، فعالان حوزه حمل و نقل و ترافیک باید بطور پیوسته و مستمر در جریان این فرایند قرار گیرد.

مهدی گلشنی در حاشیه برگزاری کارگاه تخصصی «یکپارچگی حمل و نقل عمومی» همزمان با هفته حمل و نقل به میزبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک گفت: از اوایل سال جاری، کارگاه‌های تخصصی آموزش و بازآموزی به صورت ویژه برای معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک و مدیران تاکسیرانی و اتوبوسرانی در مناطق مختلف در حال برگزاری است.

اتفاق نظر دولت و مدیریت شهری برای کاهش و کنترل ترافیک و آلودگی هوای پایتخت

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه‌ها از مدرسان و متخصصان مجرب بهره جسته‌ایم، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این نشست‌های تخصصی با آخرین روش‌ها و دستاوردهای علمی و فنی در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقلی، آشنا شده و به طرح ایده‌ها و نظرات خود می‌پردازند.

گلشنی با بیان اینکه اگر مهندسی ترافیک و اعمال قوانین و مقررات ترافیکی را دو ضلع مثلث مدیریت ترافیک شهری بدانیم، آموزش، ضلع سوم آن است، یادآور شد کرد: اقدام شایسته معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه یک در قدردانی از رانندگان منتخب اتوبوس و تاکسی آن منطقه، جای تقدیر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha