فرمانده سپاه مراغه: خون شهیدان «راسک» جبهه حق را تقویت کرد

مراغه- ایرنا- فرمانده سپاه مراغه با تاکید بر اینکه خون شهیدان همواره جریان حق را در برابر باطل تقویت می‌کند، بیان کرد: دنیا تقابل حق و باطل است و وقتی ملت ایران با آرمان‌های امام خمینی (ره) به صحنه آمدند، مدل اسلام سیاسی در حکومت و زندگی مطرح شد و تقابل حق و باطل رنگ تازه‌ به خود گرفت.

به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار یحیی حیدری روز جمعه در یادواره هشت شهید روستای «ورجوی» مراغه در عملیات «مطلع‌الفجر» و یادبود شهدای حمله تروریستی «راسک» که در این روستا به عنوان شهیدپروترین روستای ایران برگزار شد، افزود: این تقابل همواره طی چند دهه گذشته ادامه داشت و جبهه حق روز به روز در این مدت تقویت شده است.

وی به جمله‌ای از شهید «آوینی» مبنی بر اینکه «اسراری در دنیا وجود دارد که جز به بهای خون فاش نمی‌شود»، اشاره، و بیان کرد: تقویت جبهه حق جزو همین اسراری است که شهید آوینی به آن اشاره داشت.

سرهنگ «حیدری» به مدل اسلام سیاسی در حکومت نیز اشاره کرد و افزود: دشمنان با عبادت شخصی ما مشکلی ندارند بلکه با اسلام اجتماعی و سیاسی مشکل دارند؛ همان اجتماعی که در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کیان اسلامی شکل گرفت و دشمنان را ناکام گذاشت.

وی به شعار نه شرقی و نه غربی امام راحل هم اشاره کرد و افزود: این شعار امام خمینی (ره) در طول چند دهه گذشته تبلور داشت تا جایی که شرق به زباله‌دان تاریخ پیوست و غرب رو به افول است.

فرمانده سپاه مراغه با تاکید بر اینکه استکبار جهانی نیز در جبهه باطل بیکار ننشسته است، افزود: جبهه حق با خون شهدا آبیاری شده و تاریخ‌ساز می‌شود و بر همین اساس دشمنان ما از روحیه ایثار و شهادت واهمه دارند و به کار فرهنگی روی آورده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شهیدان به مانند جریان خون در رگ‌های جامعه اسلامی هستند، اضافه کرد: اقتدار امروز کشورمان به برکت خون همین شهدا به دست آمده است و تداوم این امنیت نیز به خون‌های پاکی چون خون شهدای «راسک» نیاز دارد.

سرهنگ «حیدری» اضافه کرد: امروزه خون‌های پاک بیش از ۲۰ هزار شهید غزه نیز وجدان خفته دنیا را بیدار کرده و همین بیداری یکی دیگر از مصادیق اسراری به شمار می‌رود که شهید «آوینی» به آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امروزه جریان حق در غزه جرات طوفان پیدا کرده و صهیونیست‌ها را متوقف کرده است، افزود: گروه‌هایی مثل حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله لبنان و غیره به جریان حق قدرت بخشیده‌اند و بدون‌شک تداوم این اقتدار بهایی دارد.

سرهنگ «حیدری» این را هم بیان کرد که سربازان ولایت از جمله «حاج قاسم» به تنهایی افسانه‌هایی واقعی برای جریان حق خلق کرده‌اند و ما برای تداوم مسیر آنان باید لحظه به لحظه خون بدهیم.

امنیت، اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه مراغه، امنیت را اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: تداوم امنیت به هوشیاری لحظه به لحظه و سرازیر شدن خون شهیدان در رگ‌های اقتدار کشورمان نیاز دارد.

سرهنگ «حیدری» افزود: حادثه کور حمله به «راسک» نشان‌دهنده انفعال دشمنانی است که از جریان حق و روحیه ایثار و شهادت ما واهمه دارند و این حمله بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی به نقش و هوشیاری مقام معظم رهبری در تامین امنیت کشورمان هم اشاره و بیان کرد: نقش رهبری در تامین امنیت کشورمان بی‌بدیل است و در مقابل کشورهایی چون اوکراین را می‌توان مثال زد که به دلیل بی‌تدبیری حاکمانشان مردم این کشور را به فنا کشاندند.

فرمانده سپاه: در فضای مجازی باید تقویت شویم

فرمانده سپاه مراغه بیان کرد: ما در میدان مبارزه قوی هستیم اما در فضای مجازی هم به اندازه همان میدان باید تقویت شویم تا توطئه رسانه‌ای دشمن نیز خنثی شود.

سرهنگ حیدری با طرح این سوال که همان افرادی که در اغتشاشات سال گذشته در فضای مجازی فعالیت داشتند چرا برای شهدای «راسک» هشتگ‌سازی نکردند؟ افزود: بیش از ۵۰ خبرنگار زن در فلسطین به شهادت رسیده است اما همان فعالان فضای مجازی اکنون برای دفاع از حقوق بشر در غزه محتوا تولید نمی‌کنند.

سرهنگ «حیدری» تاکید کرد: جریان حق و باطل نباید گم شود و در جبهه حق، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و بقیه نیروهای مسلح در میدان هستند و خون خود را نثار امنیت و اقتدار کشورمان می‌کنند.

وی همچنین به والدین توصیه کرد که فرزندان خودشان را از آسیب‌های فضای مجازی بر حذر دارند و اجازه ندهند تا باور فرزندانشان در فضای مجازی دستکاری شود.

به گفته سرهنگ «حیدری» دشمن از لحاظ نظامی نمی‌تواند به ما آسیبی بزند و با واقف بودن به این مساله به دنبال انحراف فرهنگی جوانانمان است.

ورجوی، شهیدپروترین روستای ایران

روستای ورجوی مراغه طی هشت سال دفاع مقدس تنها حدود ۲ هزار نفر جمعیت داشت و تعداد ۷۱ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرد تا به نسبت جمعیت، به عنوان شهیدپرورترین روستای کشور مطرح شود.

اهالی این روستا با وجود اینکه سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد، همچنان با همان شور و شوق جهادی در مسیر ولایت هستند و نه فقط در عرصه دفاع بلکه در سنگر اقتصاد و کشاورزی هم مسیر عزت و شرف را طی می‌کنند.

اهالی روستای ورجوی که جمعیت آن اکنون به بیش از سه‌هزار نفر رسیده، به دامداری، باغبانی و کشاورزی مشغول بوده و بر اثر تلاش‌های آنان، این روستا اکنون به یکی از مراکز مهم و اصلی تولید محصول انگور در منطقه تبدیل شده است.

روستای ورجوی امروزه با ۲ نماد شهید و انگور شناخته می‌شود که نشان از عزم و اراده جهادی اهالی آن در عرصه‌های مختلف دفاع از کیان و اقتصاد ایران اسلامی دارد.

به گزارش ایرنا، مراغه در عملیات مطلع‌الفجر ۳۶ شهید تقدیم کرد که هشت نفر از آنان از اهالی روستای ورجوی بودند؛ این عملیات در ۲۰ آذر ۱۳۶۸ و در جریان دفاع مقدس به وقوع پیوست.

شهید «علی‌وردی» الگوی اراده است

فرمانده سپاه مراغه بیان کرد: شهید «آرمان علی‌وردی» که در ناآرامی‌های سال گذشته به شکل فیج در شهرک اکباتان به شهادت رسید، اراده‌ای قوی داشت و الگو اراده برای جانان کشورمان است.

سرهنگ یحیی حیدری افزود: افرادی که در اثر رژیم مصرف رسانه‌ای نادرست دچار توهم شده بودند، شهید «علی‌وردی» را شکنجه کردند تا به رهبری جسارت کند اما با اراده‌ای که داشت تا آخرین نفس مقاومت کرد و در نهایت به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه تداوم راه شهید «علی‌وردی» نیز به اراده نیاز دارد، بیان کرد: برگزاری مسابقات پینگ‌پنگ جام شهید «علی‌وردی» در مراغه به همت کانون بسیج رسانه این شهرستان نیز فرصتی برای معرفی این شهید به جوانان این شهرستان فراهم کرده است.

فرمانده سپاه مراغه اضافه کرد: کانون بسیج رسانه مراغه به عنوان شهید «آرمان علی‌وردی» مزین است تا اهمیت سواد رسانه در سطح جامعه به اصحاب رسانه شهرستان یادآوری شود و آنان پرچم‌دار آموزش سواد رسانه باشند.

پینگ‌پنگ ورزشی مفرح است

فرمانده سپاه مراغه رشته ورزشی پینگ‌پنگ را مفرح خواند و افزود: این رشته تمرکز را بالا می‌برد و ذهن را تقویت می‌کند.

سرهنگ حیدری این را هم بیان کرد که امکانات هیئت پینگ‌پنگ شهرستان به یک سالن و چند میز محدود است و این رشته ورزشی مفرح باید روز به روز توسعه یابد.

به گزارش ایرنا در اولین دوره از مسابقه پینگ‌پنگ جام شهید «آرمان علی‌وردی» که امروز، جمعه در سالن شهدای مراغه و با رقابت 30 ورزشکار برگزار شد، «علی قاسم‌طالبی» به قهرمانی رسید.

در این رقابت‌ها همچنین «امیرحسین جعفرفام» در جایگاه دوم قرار گرفت و «علی عباسی» و «امیر رزاقی» به صورت مشترک سوم شدند.

فرمانده سپاه مراغه: خون شهیدان «راسک» جبهه حق را تقویت کرد
اختتامیه اولین دوره از مسابقه پینگ‌پنگ شهید آرمان علی‌وردی در مراغه

آرمان علی‌وِردی (۱۳۸۰-۱۴۰۱ش) طلبه بسیجی شیعهٔ اهل تهران، که از سوی برخی شرکت‌کنندگان در ناآرامی‌های پاییز سال ۱۴۰۱شکنجه و کشته شد.

پخش فیلم‌های شکنجه او از سوی ضاربان و بی‌دفاع بودن وی بین آنان، باعث ایجاد حس همدردی بین بخشی از ایرانیان شد و او را شهید امنیت توصیف کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، کشته شدن «علی‌وردی» را به‌ دلیل تحریک و آموزش رسانه‌های غربی دانست؛ چهارده نفر از عاملان اصلی قتل وی دستگیر شدند و متهم اصلی، دلیل حمله خود را تأثیر پذیرفتن از فضای مجازی عنوان کرد.

در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ نیز مستندی به نام «آرمان عزیز» درباره او و ویژگی‌های اخلاقی‌اش در شبکه افق صدا و سیمای ایران پخش شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha