۲ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85330338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: ۵۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهور جذب شد

همدان-ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه اعتبارات سفر سال گذشته رییس جمهور به استان طی سه سال باید جذب و تخصیص یابد، گفت: تاکنون ۵۰ هزار میلیارد ریال از این اعتبارات جذب شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه مجموع اعتبارات سفر رییس جمهور به استان ۱۴۰ هزار میلیارد ریال بوده است افزود: ۶۵۰ میلیارد تومان نیز فهرست پروژه اعلام کردیم که تخصیص آنها محقق شود.

وی ادامه داد: اعتبارات جذب شده در حوزه آبرسانی، جاده و راه، راه آهن، بخش کشاورزی، ورزش، سلامت و آموزش بوده و نیز در حوزه هایی با درصد پیشرفت فیزیکی بالا اولویت بندی شده است.

استاندار همدان گفت: البته در بخش سلامت اولویت پیشرفت فیزیکی با درصدهای کمتر مورد توجه قرار گرفته و در مجموع اولویت بندی اعتبارات براساس نیازها تزریق می‌شود.

قاسمی فرزاد افزود: در خصوص اعتبارات سفر رییس جمهور، اول آبان جلسه ای بنا به تاکیدات رییس جمهور با معاون اجرایی ایشان برگزار و پیگیری شد که در خصوص تخصیص اعتبارات سفر توجه ویژه به استان همدان و جبران عقب افتادگی ها شود.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان تلاش کنند تا در سال جاری با پیشبرد برنامه های خود اعتبارات اختصاص یافته شده در سفر رییس جمهور به استان را جذب کنند.

قاسمی فرزاد افزود: با توجه به مکاتباتی که با وزرا و معاونان رییس جمهور انجام شد تاکید شد که دستگاه های اجرایی استان برای جذب اعتبارات بیشتر پیگیری های مجدانه داشت باشند و در این راستا از نمایندگان ساعی و پرتلاش استان درخواست دارم که با پیگیری ها مدیران اجرایی را حمایت کنند.

استاندار همدان اظهار کرد: در حوزه تملک دارایی حدود ۲۲ درصد اعتبارات محقق شده که نیاز به پیگیری های های بیشتر از سوی سازمان برنامه و بودجه استان و دستگاه های اجرایی دارد تا پایان سال مالی (شهریور سال آینده) جذب شود.

قاسمی فرزاد گفت: تخصیص اعتبارات هزینه ای جاری طبق روال انجام شده است.

وی با قدردانی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ برای پیگیری های مجدانه تصویب کلیات بودجه، افزود: حضور چهار نفر از نمایندگان استان همدان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه فرصت و ظرفیت مطلوبی برای همدان است.

استاندار همدان در ادامه با تاکید بر اصلاح اطلاعات دستگاه ها گفت: آمار و اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه بودجه یکسان، به روزرسانی شده و مبتنی بر واقعیت‌ها باشد تا بتوانیم از بودجه های قانونی بهره ببریم.

قاسمی فرزاد همچنین با تاکید بر اینکه طبق بررسی ها و آزمایش های انجام شده آب همدان کاملا سالم و بهداشتی است، ادامه داد: سرشاخه های آب هر منطقه ترکیب و املاح مختلف دارد و در طعم آب تاثیر می‌گذارد اما ذائقه مردم به سد اکباتان عادت کرده است و انتقال آب گواراتر به همدان از منشاء با ثبات و پایدار در حال پیگیری است.

افزایش مشارکت انتخاباتی با رویکرد امیدآفرینی

وی اظهار کرد: در راستای افزایش مشارکت انتخابات باید امیدآفرینی و دستاوردهای نظام را برای مردم تبیین بیان کنیم، به عنوان نمونه در سال‌های پهلوی کدام روستا آب شرب سالم داشت؟ هم اکنون معاندان با سیاه نمایی عملکرد نظام و انقلاب را وارونه جلوه می دهند و عده ای نیز به آنها کمک می‌کنند.

اقدامات نظام و دولت مغفول واقع شده است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: این نظام و دولت مظلوم واقع شده است، مردم از اقداماتی که در حال انجام است بی خبرند که اقدامات مدیران باید در رسانه ها اطلاع رسانی شود.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان اکباتان از محل اعتبارات ملی تخصیص پیدا کرد در حال راه اندازی است و همچنین مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای راه مراد بلاغی تصویب شد.

وی ادامه داد: پروژه چهل چمن صدا و سیما با قدرت در حال انجام است و آبرسانی به همدان در وضعیت مطلوبی قرار دارد فقط مردم طعم آب را گوارا نمی‌دانند و برای گوارا شدن آب ۲ پروژه مهم در حال پیگیری است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم ۲ طرح مهم در حوزه ترافیکی و اتوبان سازی به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین هدیه کرد.

حاجی بابایی ادامه داد: پیگیری راه اندازی تراموا و کنارگذر سیدجمال‌الدین اسدآبادی همدان از یکسال قبل انجام شده طبق اعلام وزارت طی قرارداد ۵۰ درصدی با بخش خصوصی انجام می شود که پیگیری و حمایت‌های استاندار همدان جای قدردانی دارد.

وی افزود: مردم ما امروز نیاز به امید و امنیت دارند، مدیران باید با سرعت و قدرت کار کند و ما نمایندگان مجلس حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان همدان، پایتخت تاریخ و تمدن در کشور خوشنام است و آیت الله رئیسی برای همدان احترام خاصی قائل است و پیشرفت اقدامات عمرانی در این استان مطلوب ارزیابی می شود.

حاجی بابایی ادامه داد: شهرک صنعتی بوعلی ۲ در حال راه اندازی است و ۵۰۰ هکتار به شهرک فناوری همدان افزوده می‌شود.

وی، بزرگترین معضل استان را نداشتن کارگر و نیروی کار دانست و افزود: هم اکنون نظام به جهاد تبیین نیاز دارد و بزرگترین کمک به انقلاب این است که دانش آموزان و جوانان را هفتگی به بازدید از کارخانه، پتروشیمی و کمباین سازی ببرید و مدیران با حضور در مدارس و مساجد عملکرد دولت را تبیین کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha