سفیر فلسطین: لغو کریسمس در زادگاه مسیح (ع)/صلح از مسیر تعهد به حق آزادی فلسطینیان می‌گذرد

لندن – ایرنا – سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار پیامی ویدیویی به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) از لغو آیین کریسمس در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی خبر داد و تصریح کرد که صلح از مسیر تعهد به حق آزادی و برابری فلسطینیان می‌گذرد.

به گزارش ایرنا، حسام زملط در این پیام ویدیویی که یک نسخه آن در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر شد، گفت: روح کریسمس با پیام صلح در سراسر جهان شناخته می‌شود. این روز از قدیم زمانی برای گردهمایی و تبادل حس دوست داشتن بوده است؛ اما در این روزهای تاریک که مملو از خشونت و خون‌ریزی است و بی‌عدالتی و تردید سایه افکنده، کریسمس در فلسطین لغو شده است.

وی افزود: برای ما دردآور است که کریسمس در زادگاه حضرت مسیح برگزار نمی‌شود. اما [رژیم] اسرائیل جنگ گسترده و بی‌امانی را علیه فلسطین به راه انداخته است. این حملات محدود به ۲ ماه اخیر نیست و طی ۷۵ سال گذشته ادامه داشته است.

زملط با اشاره به وحدت ادیان ابراهیمی در فلسطین گفت: کریسمس یک روز ملی برای مردم فلسطین است و همه ما را با هم متحد می‌کند. مسیح (ع) در سایه اشغالگری و سرکوبگری متولد شد. داستان تولد، حیات و رستاخیز او نشانه تلاش برای عدالت است؛ با گذشت ۲۰۰۰ سال مردم فلسطین همچنان برای برقراری عدالت مبارزه می‌کنند.

سفیر فلسطین سپس ادامه داد: تنها یک راه برای صلح وجود دارد که از تعهد به حق آزادی و برابری فلسطینیان می‌گذرد. این راه، راه صلح است و پیام مردم فلسطین در روز کریسمس آرزوی تحقق صلح است؛ زمانی که عدالت برای همه در سرزمین مقدس برقرار شود.

وی افزود: بیایید امیدوار باشیم که سال آینده کریسمس در فلسطین آزاد جشن گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، حملات گسترده‌ای را علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌انداخته است. بر اساس آخرین آمارها تاکنون بیش از ۲۰ هزار شهروند فلسطینی در این حملات شهید و بیش از ۵۲ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند و ده‌ها هزار نفر با خطر قطحی مواجه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha