۳ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85332026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طنین‌ شعار مرگ بر اسرائیل در راهپیمایی آزادی فلسطین در کویته پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - حامیان محور مقاومت فلسطین امروز در «کویته» پاکستان با شرکت در راهپیمایی ضدصهیونیستی با فلسطینی‌ها ابراز همبستگی و با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خواستار برقراری آتش بس دائمی در نوار غزه شدند. 

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، تظاهرات آزادی فلسطین به اهتمام حزب مجلس وحدت مسلمین در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان و با حضور اقشار مختلف مردم از جمله شخصیت‌های سیاسی، نمایندگان سابق مجلس، اصحاب رسانه و جامعه تجار برگزار شد.

شرکت کنندگان در همبستگی با فلسطین و رزمندگان جبهه مقاومت فریادهای لبیک یا اقصی و لبیک یا فلسطین سرداده و جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و حمایت‌های آمریکا از این رژیم را محکوم کردند.

شعار دهندگان با فریاد مرگ بر اسرائیل، حمایت‌های آمریکا و اروپا از جنایات رژیم صهیونیستی را شرم‌آور دانسته و خواستار نقش آفرینی حاکمان کشورهای مسلمان برای برقراری آتش بس دائمی در غزه شدند.

سخنرانان گفتند: ما در پاکستان اعم از شیعه و سنی همبستگی کامل خود را با ملت فلسطین و رزمندگان جبهه مقاومت اعلام می کنیم و هرگز در دفاع از آزادی بیت المقدس تسلیم توطئه‌های غرب و آمریکا نخواهیم شد.

آنها ناتوانی اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب قطعنامه‌ آتش بس در غزه را تاسف برانگیز و جنایتکارانه دانسته و کارشکنی آمریکا در این خصوص را محکوم کردند.

براساس این گزارش، نخست وزیر پاکستان در تازه‌ترین اظهارات خود درباره تحولات غزه، با انتقاد از کشورهایی که تن به سازش با رژیم صهیونیستی داده‌اند، تاکید کرد که اسرائیل یک رژیم جعلی و نامشروع است و آنچه اشغالگران علیه مردم غزه مرتکب می‌شوند بیانگر خویِ جنایتکارانه نتانیاهو می‌باشد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha