یک مقام سازمان ملل خواستار تشکیل دادگاه ویژه علیه رژیم صهیونیستی شد

تهران-ایرنا- یک مقام سازمان ملل با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه خواستار تشکیل دادگاه ویژه علیه این رژیم شد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، "بالاکریشنان راجاگوبال"، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق مسکن در پیامی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در در صورت عدم اتخاذ اقدامات فعال از سوی دادگاه بین المللی کیفری درمورد جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، دادگاه بین‌المللی جدید باید تاسیس شود.

وی تاکید کرده که رخدادهای کنونی غزه نشان دهنده فرار موسسات از مجازات است و رژیم اشغالگر باید به دلیل جنایت‌های جنگی، جنایت‌های ضدبشری و نسل کشی مجازات شود.

این مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد که اگر دادگاه بین‌المللی کیفری اقدامات سریع علیه مقامات رژیم صهیونیستی اتخاذ نکند به ایجاد دادگاه ویژه برای غزه و تحرکات کشورهای جهان نیازمند خواهیم بود.

اخیرا یونیسف نیز اعلام کرده که خطر مرگ بر اثر گرسنگی در غزه به یک واقعیت تبدیل شده است.

یونیسف هشدار داد: کودکان و خانواده ها در غزه در حال حاضر از یکسو با حملات هوایی و خشونت از هوا و از سوی دیگر نیز با محرومیت در روی زمین روبرو هستند، در حالی که انتظار می رود اوضاع بدتری هنوز در راه است.

یونیسف خواستار ارسال سریع، امن و بدون مانع کمک ها به کودکان و خانواده های نیازمند در غزه شده است.

این در حالی است که آژانس پناهندگان سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد که حدود ۵۰ هزار زن باردار در غزه گرفتار شده‌اند.

این آژانس اعلام کرده بود: روزانه ۱۸۰ نوزاد در غزه متولد می‌شوند. پزشکان و پرستاران در هفت مرکز سلامتی آنروا تمام تلاش خود را برای مراقبت از نوزادان تازه متولد شده و زنان باردار در خطر انجام می‌دهند. از ۲۲ مرکز سلامتی سازمان ملل در غزه تنها هفت مرکز فعال هستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی بنابر آمار وزارت بهداشت غزه تاکنون ۲۰ هزار ۴۲۴ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از۵۴ هزار ۳۶ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha