رئیس دانشگاه آزاد تهران شرق:پروژه های تحقیقاتی دانشجویان به حل مسائل کشور کمک می کند+فیلم

شهرری - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: پروژه های علمی و تحقیقاتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در حل مسایل اجرایی کمک بسزایی به مسئولان شهری و کشوری کند.

به گزارش ایرنا، دکتر سید علی موسوی در حاشیه همایش ملی باز آفرینی شهری، ایمنی و مدیریت بحران در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، ما می توانیم از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل علمی و فناوری درامور علمی دانشگاه ها بکار گیری کنیم .

موسوی اصل تاکید کرد: دانشگاهی، دانشگاه پویا و اثرگذار است که نسبت به محیط پیرامونی و جامعه خودش در مرحله اول دغدغه مند و در مرحله دوم گره گشا و مسئله محور باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق اظهار کرد: بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه، پژوهش های دانشگاهی در سطح دانشجویان تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد، دکتری و مقالات پژوهشی اساتید را بایستی برای حل مشکلات و مسائل کشور جهت دهی کنیم.

وی ادامه داد: این همایش، خروجی صدها، پروژه علمی تحقیقاتی دانشجویان و اساتید کشور که به عنوان یاریگر علمی و بازوی مسئولین شهری و کشوری است که به حل مسائل کشور می پردازد .

دکتر موسوی اصل برنامه علمی را رسالت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق دانست و گفت: برنامه های علمی ، پژوهشی و تحقیق دانشجویان می تواند در حل بحران های طبیعی و زیستی در کشور کند.

موسوی اصل با بیان اینکه دانشجویان و اساتید اولین اقشار جامعه هستند که با پژوهش های خود در حل مسائل کشوری گام بر می دارند، تصریح کرد: اگر سازمانی نیاز به پژوهش و کار علمی در جهت رفع معضل داشت، دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی آن را دارد که پژوهش های بسیاری از اساتید و دانشجویان را در اختیارشان بگذارد. این اقدام کار عالمانه برای حل مشکلات است و می تواند رواج پیدا کند.

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حاشیه این مراسم اظهار داشت: در مساله رفع مشکلات امروز نسبت به آن روزی که زلزله بم رخداد، وضعیت بهتری در کشور داریم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با تاکید بر شعار پیش به سوی شهری ایمن و آماده گفت: تلاش های ما در مدیریت بحران به سمت ایمن سازی، ارتقاء آمادگی عملیاتی با اولویت دادن به ایمنی دادن به شهر، زیرساخت ها، ساختمان های مهم و بلند مرتبه در برابر حوادث زلزله است، این روند آغاز شده و تا به مرحله مطلوب برسد، زمان نیاز دارد .

همایش ملی باز آفرینی شهری، ایمنی و مدیریت بحران و در بیستمین سالگرد زلزله بم برگزارشد.

در این همایش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق (شهر قیامدشت)، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، قدرت الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، مهدی هدایت مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران و مسئولان شهری حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha