۴ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85333159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۲ هزار نفر در خوزستان بر اثر آلودگی هوا راهی بیمارستان‌ها شدند

اهواز - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۱۳۲ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا با عوارض قلبی و تنفسی غیرعفونی به مراکز درمانی خوزستان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، میثم معزی بیان کرد: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به نمودار مقایسه‌ای بیماران قلبی و تنفسی غیرعفونی ۹ ماهه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۱۳ هزار و ۳۱۷ نفر و درمدت مشابه سال جاری، ۱۳۲ هزار و ۲۰۹ نفر با مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که بیانگر افزایش ۱۶درصدی مراجعه بیماران است.

وی به آمار بیماران قلبی و تنفسی غیرعفونی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها در آذرماه سال‌ جاری اشاره کرد و گفت: ۱۷ هزار و ۹۴۲ نفر در آذرماه سال جاری به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، تعداد مراجعه‌کنندگان، ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر بود.

معزی ادامه داد: بیماری‌های ناشی از آلاینده‌های هوا، سالیانه میلیون‌ها نفر را در بیمارستان بستری می‌کنند و برآورد سازمان بهداشت جهانی این است که از هر هشت مورد مرگ، یک مورد به دلیل آلودگی هوا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: بیماری ایسکمیک قلب، سکته مغزی، انسداد ریوی مزمن، سرطان ریه، تشدید حملات آسم، برونشیت مزمن، زوال عقل و آلزایمر و رینیت آلرژیک از شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا به شمار می‌روند.

بیماری‌های ایسکمیک قلب، ناشی از کاهش خونرسانی به عضله قلب (میوکارد) و ایسکمی آن هستند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha