۴ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۰۲
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85333335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ هکتار از اراضی دولتی در کاشان رفع تصرف شد

۴ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۰۲
کد خبر: 85333335
۹۰ هکتار از اراضی دولتی در کاشان رفع تصرف شد

کاشان - ایرنا - معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: ۹۰ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان در سال جاری توسط اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان خلع ید و رفع تصرف شده است.

مجتبی آراسته شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این اراضی در مجموع بیش از ۹۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که از دست متصرفان و سودجویان خارج شده است.

وی اظهار کرد: در این نوع تعرضات به اراضی ملی و انفال، متصرفان به انحای مختلف ازجمله با شخم زنی، دیوار کشی، پی کنی، ساخت و ساز غیرمجازاقدام کرده بوده اند و در این راستا اداره راه و شهرسازی با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی از این اقدام جلوگیری کرده و با قاطعیت با متخلفان برخورد کرده است.

رییس اداره راه و شهرسازی کاشان بیان کرد: این اقدامات جهادی با همراهی دستگاه قضائی،فرمانداری ویژه شهرستان کاشان،نیروی انتظامی شهرستان و فرماندهی یگان حفاظت از اراضی دولتی استان اصفهان ومعاونت مربوطه محقق شده است.

آراسته گفت:کارکنان اداره راه و شهرسازی کاشان به طور شبانه روزی تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی را رصد کرده و با قاطعیت با هرنوع دست درازی به انفال و اراضی ملی برخورد می کند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن سامانه گویای چهار رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند.

رییس اداره راه و شهرسازی کاشان بیان کرد: ۳۷۰ میلیون مترمربع اراضی کاشان متعلق به دولت بوده و دارای سند مالکیت ثبتی است.

آراسته گفت: در دولت سیزدهم و در ۲ سال اخیر باتوجه به اهمیت صیانت از انفال و بیت المال عمومی با اقدام جهادیِ اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان و اداره های ثبت اسناد و املاک ۴گانه مستر در منطقه کاشان، با انتخاب مشاورین ذیصلاح تاکنون ۲۰۰ میلیون مترمربع از اسناد مالکیت اراضی دولتی که دارای سند دفترچه ای قدیمی و یا فاقد سند نیز بوده اند دارای سند تک برگ شده و در سامانه کاداستر مطابق با ماده هشت قانون جامع حدنگار کشور تثبیت شده اند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha