۵ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85333637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایش ملخ صحرایی در ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی خرمشهر انجام شد

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: ردیابی و پایش ملخ صحرایی از ابتدای مهر تاکنون در بیش از ۴۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان خرمشهر انجام شد.

یاسر شریفی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۶ اکیپ در حال انجام عملیات دیده‌بانی ملخ هستند تا از بروز خسارات احتمالی حمله این آفت به مزارع شهرستان خرمشهر جلوگیری کنند.
وی افزود: با توجه به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور اکیپ‌های پایش ملخ صحرایی در شهرستان خرمشهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و ردیابی در این شهرستان بر اساس اطلاعات و مختصات مکان های آلوده در سال‌های قبل به طور مستمر انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: تمامی مزارع و عرصه‌های پایش شده در نرم افزار ایلوکاست elocust۳m ثبت می‌شود و از ابتدای مهر تاکنون ۷۱۲ نقطه در این نرم افزار ثبت و بیش از ۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های شهرستان پایش شده است.
وی ادامه داد: میزان پایش ملخ صحرایی در سال زراعی قبل بیش از ۷۰۰ هزار هکتار بود و امسال نیز تلاش خواهیم کرد تا بیشترین میزان پایش را در سطح مزارع داشته باشیم.

شریفی از بهره‌برداران و کشاورزان خواست درصورت مشاهده ملخ دریایی سریعا مراتب را از طریق سامانه ۱۳۱ یا مراکز کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha