یک میلیون و ۳۹۱ هزار تُن کالا از گمرکات استان مرکزی صادر شد

اراک - ایرنا - سرپرست اداره‌کل گمرکات استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۷۳ تُن کالا از ابتدای امسال تاکنون از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

روح الله غلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: صادرات کالا از گمرکات این استان به خارج از کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: این کالاها به ارزش ۸۵۱ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۱۳ دلار به مقصد ۸۳ کشور جهان از جمله پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه، ارمنستان، ازبکستان، روسیه، امارات متحده عربی، هند و ترکمنستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک درصد افزایش دارد.

سرپرست اداره‌کل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، کامپاند پلی‌اتیلن، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیرخشک صنعتی، شمش آهن و فولاد از جمله بیشترین کالاهای صادر شده در این مدت است.

غلامی گفت: ۲۴۰ هزار و ۹۰ تُن کالا به ارزش ۶۹۸ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۳۴۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به استان مرکزی وارد شد که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۷۵ و ۴۶ درصد افزایش یافته‌است.

وی خاطرنشان کرد: این کالاها از مبدا ۵۳ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هنگ کنگ، آلمان، ایتالیا، عراق، هند، کره جنوبی و اتریش به استان مرکزی وارد شد.

سرپرست اداره‌کل گمرکات استان مرکزی گفت: کویل و شمش آلومینیوم، آنتی اکسیدان‌ها، درب قوطی آلومینیومی، کربن، پارا آمینوفنل گرید دارویی، اسانس خوراکی، آب میوه، اسانس‌های آرایشی بهداشتی، اجزاء، قطعات و ماشین‌آلات خط تولید از جمله کالاهای وارد شده به استان مرکزی در این مدت بود.

غلامی افزود: ۶۲۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش یک‌هزار و ۸۶۹ میلیارد و ۵۱۰ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که این پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۴۰ درصد افزایش و از نظر تعداد ۱۲ درصد کاهش یافته‌است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۳۰۰ واحد در بخش صادرات فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha