تبیین حادثه نهم دی برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: تبیین حادثه نهم دی برای نسل جوان و نوجوان بسیار حائز اهمیت است و نباید بگذاریم به فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز سه شنبه در ستاد مشترک بزرگداشت یوم الله نهم دی(روز بصیرت و میثاق امت با ولایت)، سیزدهم دی(روز جهانی مقاومت-سالگرد شهادت سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی)، ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و همچنین ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) اظهارداشت: ما برای برگزاری مراسم برای این مناسبت ها جمع شده ایم تا بتوانیم آنها را تبیین کرده و به نسل جوان و نوجوان انتقال دهیم زیرا باید آنها بدانند که در این روزها چه اتفاقاتی رخ داده است و دشمنان در کشور چه کردند.

وی افزود:‌ ما به عنوان مسئولین و شاهدان رخ دادهای انقلاب باید حرف های مورد نیاز قشر جوان و نوجوان داشته باشیم تا دشمنان نتوانند با القاء دروغ این قشر را به سمت بیراهه ببرند زیرا آنان سرمایه های ما هستند و آینده کشور در اختیار اینان خواهد بود.

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به روز وفات حضرت ام البنین (س) که به روز مادران شهدا نام گذاری شده، ادامه داد: خانواده های معظم شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در جبهه های مقاومت با اهدای جوانان و همسران خود نقش بسیار مهمی را در پیروزی ایران اسلامی و جبهه مقاومت ایجاد کردند و کوتاهی در این ادامه راه آنها و کم توجهی به خانواده شهدا گناهی جبران ناپذیر خواهد بود و همه ما مسئولین موظف هستیم در پاسداشت این خانواده های گام های درستی را بردایم.

وی خاطرنشان کرد:‌ نهم دی ماه نقطه عطفی برای برای ایران اسلامی می باشد و سران فتنه در آن هشت ماه از هیچ اقدامی برای نابودی ایران ابایی نداشتند و همه تلاش خود را با همراهی و هم صدایی دشمنان ایران انجام دادند تا بتوانند کاری کنند ولی مردم ولایت مدار و آگاه ما با حضور به موقع در تجدید میثاق با ولایت همه اقدامات آنها را نقش بر آب کردند و با هدایت مقام معظم رهبری توانستند دشمنان اسلام را برجای خود بنشانند.

شهاب زاده تاکید کرد: امروز شاهد این هستیم که چند گروه مقاومت در جهان و منطقه توانسته اند اسرائیل جنایتکار را به زانو در آورند و این اقدامات از فرماندهی، آموزش ها و تلاشهای شبانه روزی شهید سلیمانی می باشد، این شهید بزرگوار توانست با دورهم جمع کردن این گروه های جهادی و مقاومت همگرایی ایجاد نماید و امروز آنها به صورت هدفمند در جهت نابودی رژیم اسرائیل که وعده و پیش بینی مقام معظم رهبری می باشد، عمل کنند.

وی بیان کرد: سردار شهید سلیمانی در کنار بعد نظامی که در آن مهارت بسیار زیادی داشت، به معنویت در حد بسیار زیادی اهمیت می داد و تاکید داشت و همواره به همه نیروها توصیه می کرد، که ایمان به خدا و عمل به دستورات او ما را موفق خواهد کرد و همه می دیدند که همان هم می شد.

در ادامه جلسه فرمانده سپاه شهرستان آستارا اظهارکرد: دشمنان اسلام برای اینکه بتوانند شکست های خود را در میان مردم به پیروزی جلوه دهند با بی رحمی تمام مردم غزه را شهید می کنند و در جدیدترین جنایت خود سردار سیدرضی موسوی را در سوریه به شهادت رساندند و این از زبونی و استیصال دشمنان است.

بهزاد قنبری افزود: پای کار بودن مردم ما در همه عرصه ها دشمنان را ناکام گذاشته است و هر جایی که مردم حضور داشتند و پای کار نظام و رهبری بودند تمامی توطئه های آنها با شکست رو به رو شده است و در دوران انقلاب و تا حال حاضر به کرار دیده شده است.

وی ادامه داد:‌ در این ایام پیش رو از همه امکانات خود برای بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی خود استفاده خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت دشمنان با کمرنگ جلوه دادن؛ نمادها و الگوهایمان را از یاد ببریم.

فرمانده سپاه شهرستان آستارا اعلام کرد: در این ایام برنامه فرهنگی و اجتماعی را برگزار خواهیم کرد و همه ادارات و ارگان های شهرستان در این خصوص اقدامات خود را انجام خواهند داد.

وی گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا در روز وفات حضرت ام البنین(س) همراه با مراسم روضه خانگی در منزل شهدا، مراسمات گرامی داشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مساجد و پایگاه های بسیج، نصب بنر و یادمان شهدا و مراسم ولادت حضرت زهرا(س) که با ولادت حضرت امام خمینی(ره) نیز همراه است از برنامه های این ایام در سطح شهرستان آستارا خواهد بود که با مشارکت همه ادارات برگزار خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی می باشد که فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha