نخستین کنگره کشوری «پزشکی شخص محور» در مشهد برگزار شد+ فیلم

مشهد- ایرنا- نخستین کنگره ملی «پزشکی شخص محور و رویکردهای نوین» روز چهارشنبه با حضور افزون بر ۷۵۰ نفر از اعضای جامعه پزشکی از سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این کنگره به میزبانی نظام پزشکی مشهد به مدت سه روز از ششم تا هشتم دیماه ۱۴۰۲ در مرکز بین‌المللی همایشهای شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

دبیر کنگره علمی و آموزشی پزشکی شخص‌محور در مراسم آغاز به کار آن گفت: در این کنگره ۱۱ میزگرد تخصصی و ۳۰ سخنرانی علمی در موضوعات مرتبط با پزشکی شخص محور مانند سرطانهای خانوادگی، سرطانهای پستان، پروستات و روده بزرگ، تغذیه، زنان، کودکان، درمانهای نوین و سلول‌های بنیادی تغذیه، مداخلات تغذیه‌ای، هوش مصنوعی، درمان علائم دوران یائسگی، اورژانس‌های زنان، ارزیابی وضعیت زوج‌های نابارور و غربالگری دوران بارداری، مهارت‌های ارتباطی با بیمار و گفتن خبر بد به بیمار پرداخته می‌شود.

دکتر اصغر حاتمی افزود: برپایی سه سمپوزیوم با محورهای ویروس ایدز (من یک بیمار اچ.آی.وی هستم)، انتظامی و اخلاق و ایده های برتر دانشجویی (هر دانشجو یک ایده) از برنامه های این کنگره است.

وی ادامه داد: همچنین در این کنگره ۱۰ کارگاه آموزشی با موضوعاتی مانند استفاده از «چت‌بات ها» برای پژوهش(تند پژوهشی)، کاربرد درمانی حجامت در کمر درد، راهکارهای اساسی درمان بدغذایی در کودکان، تست ارزیابی سلامت جنین، درمان چاقی و پروتکل‌های جدید، اهمیت شیردهی و توانبخشی بعد از زایمان، شیوه تشخیص مزاج و طراحی سبک زندگی مبتنی بر مزاج برپا خواهد شد.

نخستین کنگره کشوری «پزشکی شخص محور» در مشهد برگزار شد+ فیلم

پزشکی فردمحور یک رویکرد جدید و در حال ظهور در عرصه پزشکی است

دبیر اجرایی کنگره پزشکی شخص‌محور و معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد، بیان کرد: ما معتقدیم که پزشکی فردمحور یک رویکرد جدید و در حال ظهور در عرصه علوم پزشکی است،به همین دلیل کنگره آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد که بزرگترین کنگره برگزار شده تاکنون بوده به «پزشکی شخص‌محور و رویکردهای نوین» اختصاص یافته است.

دکتر بیتا میرزائی افزود: در پزشکی فردمحور از مشخصات ژنتیکی، محیط و شیوه زندگی فردی برای طراحی و هدایت برنامه‌های پیشگیری به‌هنگام، تشخیص زودرس بیماری‌های مزمن به‌ویژه دیابت، چاقی، استئوپروز و بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله سرطان‌ها و هدفمند نمودن تجویز داروها، انتخاب نوع درمان، تنظیم دوز مناسب دارو و غیره استفاده می‌شود و به زبان ساده، درمان یک پروتکل انعطاف‌پذیر خواهد داشت که می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

وی ادامه داد: این کنگره سراسری ۱۵ امتیاز بازآموزی برای گروه‌های درمانی شامل پزشکان عمومی، آنکولوژی، داخلی، گوارش، کاردیولوژی، نورولوژی، زنان و مامائی، داروسازی، اطفال، تغذیه و غیره دارد.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: همزمان با برگزاری این کنگره، "نمایشگاه محصولات دارویی و غذایی و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی" با ارائه بیش از ۶۰ محصول تولید داخل در مجتمع شهدای سلامت مشهد برپا شده است.

دکتر میرزایی گفت: در این نمایشگاه محصولات و تجهیزات غذایی، پروتئینی سلامت‌محور بر مبنای علوم و فناوری روز موادغذایی، گردشگری سلامت، آزمایشگاهی، آندوسکوپی، سلول‌های بنیادی، پزشکی بازساختی، پژوهش و فناوری، شیمی درمانی، ژنتیک پزشکی، تشخیص طبی و آسیب‌شناسی، داخلی، «پلسکر» زیبایی، دستگاه‌های لاغری، دستگاه لیزر، دندانپزشکی، پلاکت درمانی و غیره برای بازدیدکنندگان ارائه شده است.

نخستین کنگره ملی «پزشکی شخص محور و رویکردهای نوین» روز چهارشنبه به میزبانی نظام پزشکی مشهد و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد و تا هشتم دی ماه ادامه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha