استاندار: ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد برای کنگره ملی شهدا بسیج شود/ برگزاری ۱۷ اجلاسیه

یاسوج - ایرنا -استاندار کهگیلویه و بویراحمد عملکرد کمیته های ۲۵ گانه و همراهی مدیران ودستگاه های اجرایی در ایجاد هماهنگی کنگره ملی سرداران و ۲ هزار شهید استان امیدوار توصیف کرد و گفت: همه ظرفیت های مختلف در بخش هی مختلف باید برای برگزاری آبرومندانه این رویداد مهم و و فرهنگی بسیج شود.

به گزارش ایرنا، سید علی احمدزاده عصر چهارشنبه در جلسه کنگره ملی شهدا اظهار کرد:برگزاری آبرومندانه کنگره یکهزار و ۸۶۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد بهترین قدردانی از خانواده شاهد و ایثارگر است.

وی بیان کرد:شهرداری یاسوج و معاونت عمرانی استانداری برای فضاسازی محیطی تلاش بیشتری داشته باشد و می توان از ظرفیت مسوولیت های اجتماعی کارخانه های تولیدی برای تامین اعتبار این آیین مهم استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۵۰ میلیارد ریال برای اجرای کنگره ملی شهدای استان اختصاص یافته و تلاش می شود که بقیه اعتبار مورد نیاز این آیین تامین شود تا برنامه های آماده سازی طبق زمانبندی انجام گیرد.

احمدزاده همدلی همراهی همه کمیته های ۲۵ گانه این کنگره را رمزموفیت این رویداد بزرگ فرهنگی دانست و از همه مسوولان خواست تا برای اجرای کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد همراهی لازم را داشته باشند.

فرمانده سپاه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز کنگره ملی شهدای استان مانند صندلی، سیستم های صوتی، رایانه خریداری شده و نیازمند اعتبار برای بقیه امکانات نرم افزاری هستیم.

حمید خرمدل تاکید کرد: برگزاری مطلوب کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بوراحمد نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه های جرایی است و بر اساس برآوردها افزون بر هزار ۳۰۰ میلیارد رل برای برگزاری با شکوه این کنگره اعتبار پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه سال ۱۴۰۳ با شرکت مقام های لشکری و کشوری و قشرهای مختلف مردم در یاسوج برگزار می شود.

خرم دل تصریح کرد : این کنگره ۲۵ کمیته دارد که مهمترین کمیته ها فضای مجازی، فرهنگی و هنری، پژوهش و علمی ، رسانه و روابط عمومی است.

وی افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته ،تمثال شهدای استان به صورت تابلو فرش طراحی و تقدیم خانواده معظم شهدا می شود.

کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه سال ۱۴۰۳ با شرکت مقام های لشکری و کشوری و قشرهای مختلف مردم در یاسوج برگزار می شود.

برگزاری ۱۷ اجلاسیه

دبیر کنگره ملی شهدا و استاندار کهگیلویه وبویراحمد و استاندار با اشاره به برگزاری ۱۷ اجلاسیه مهم با همکاری فرمانداران شهرستان های بر استفاده از همه ظرفیت های استان در برگزاری این کنگره ملی تاکید کردند.

سردار وحید مثنوی روز چهارشنبه در جلسه کنگره ملی شهدا اظهارداشت: این اجلاسیه ها با همکاری فرمانداران طی برنامه ریزی های انجام شده در فصول مختلف برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده برنامه های مختلفی برای آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ شهدا از سوی این اجلاسیه ها پیش پیش بینی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: طی برگزاری کنگره شهدای استان بیش از ۲ هزار عنوان برنامه از سوی کمیته فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

امین درخشان ظهر افزود: این برنامه ها با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد در شهرستانهای ۹ گانه آغاز شده و در حال اجرا است.

وی افزود: از همه ظرفیت‌های کمیته فرهنگی و هنری در سطح شهرستان‌ها برای برگزاری هر چه بهتر برنامه ها شهدا استفاده خواهند شد.

درخشان با بیان اینکه جهت دهی برنامه‌های فرهنگی، هنری باید به سمت کنگره شهدا پیش بروند تاکید کرد: برنامه‌های قابل توجهی در رشته‌های فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

درخشان تصریح کرد: یک اثر فاخر سینمایی از سوی سینما هنر استان در حوزه ایثار و شهادت نیز معرفی خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: ۳۶۰ میلیارد ریال برای تامین زیرساخت ها اجلاسیه شهدا در مناطق مختلف اعتبار مورد نیاز است.

علی محمد روستا افزود: این اعتبار برای نصب المان شهدا، بیلبورد و زیباسازی فضای شهری هزینه می شود.

وی تصریح کرد: برای برگزاری برنامه های کنگره باید یک برنامه زمانبدی برای اجرای برنامه های عملیاتی این کنگره تدوین شود.

روستا اظهارکرد: کمیته عمرانی زیرساخت های لازم برای برگزاری کنگره ملی شهدا را تامین خواهد کرد.

کهگیلویه وبویراحمد بیش از۱۸۹۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. این استان به نسبت جمعیت بیشترین شهید، رزمنده و آزاده را تقدیم نظام اسلامی انقلاب کرده است.

نخستین کنگره ملی سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ در شهر یاسوج برگزار شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha