ارائه ۱۹ خدمت به دانش‌بنیان‌ها در حوزه صادرات و تسهیل ورود به بازارهای هدف

تهران- ایرنا- مدیر توسعه کریدور صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری از ارائه ۱۹ خدمت به دانش بنیان ها در حوزه صادرات و تسهیل در بازارهای هدف خبر داد و گفت: بسیاری از دانش بنیان ها با خدمات معاونت علمی در حوزه صادرات آشنا نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، راضیه کهنسال امروز چهارشنبه در نشست بررسی چشم انداز شرکت های دانش بنیان در برنامه هفتم توسعه در محل کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان تهران در سخنانی اظهار داشت: هم اکنون کیفیت محصولات فناورانه کشورمان به جایگاهی رسیده که باید به سایر کشورها عرضه شود، اما متاسفانه بسیاری از دانش بنیان ها با خدمات معاونت علمی درحوزه صادرات آشنا نیستند.

وی افزود: بر همین اساس نیز ارزیابی‌هایی از شرکت‌های دانش بنیان و فناور به منظور ایجاد زمینه حضور آنها در نمایشگاه‌های بین‌المللی از سوی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری انجام می شود.

کهنسال گفت: این شرکت‌ها را در کشور مقصد هم همراهی می‌کنیم و حمایت‌ها تا زمانی که به قرارداد و تفاهم‌نامه برسند ادامه دارد و از مشاوره و آموزش گرفته تا ارائه محصولاتشان به بازارهای جهانی این کمک ها ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه، معاونت علمی در حال حاضر در حوزه صادرات و تسهیل در بازارهای هدف ۱۹ خدمت ارائه می کند، تصریح کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی، رصد بازار، ارائه مشاوره و آموزش‌های بازرگانی و صادرات ، اخذ مجوزها و گواهینامه های بین المللی و اعزام هیات های تجاری، حضور در مناقصات بین المللی و اعزام به نمایشگاه های بین المللی و مشاوره و تبادل قراردادهای بین المللی از جمله خدماتی است که توسط مرکز توسعه کریدور صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری به دانش بنیان ها ارائه می شود.

کهنسال با تاکید بر اینکه برخی از این خدمات به شرکت‌ها و فرایندها به دلیل مشکلات دانش بنیان ها به‌روزرسانی و اصلاح شده است و این مسیر تا دستیابی به هدف نهایی ادامه دارد، گفت: این اقدامات در حوزه استراتژیک از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیر توسعه کریدور صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در ادامه بیان کرد: در این مسیر از مجامعی که در فرایند تسهیل توسعه شرکت های دانش بنیان گام بر می دارند به صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

خدمت‌رسانی به دانش‌بنیان‌ها نیازمند بازوان اجرایی قوی‌تر

رییس انجمن پیمانکاران عمرانی ایران و رییس کانون کارفرمایی استان تهران نیز در نشست بررسی چشم انداز شرکت های دانش بنیان در برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه، هم اکنون ۱۲۳ جایگاه به منظور گفت و گو با دولت به منظور رفع مسائل اساسی کشور در بخش های مختلف وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه علاوه بر برخی از نمایندگان مجلس که می توانند نقش بسیار موثری در وضع قوانین حمایتی داشته باشند، بسیاری از افراد حاضر در این جلسات از دانش لازم به منظور رسیدگی به مشکلات بهره مند نیستند.

حمیدرضا سیفی یکی از مشکلات فعلی کارآفرینان و نخبگان کشور را که بسیاری از آنها می توانند در دنیا زبانزد باشند، نبود آگاهی لازم در بین نمایندگان مجلس و البته حلقه میانی دولت به منظور اجرای صحیح قوانین و مقررات حمایتی از دانش بنیان ها و نخبگان و جلوگیری از خروج آنها از کشور دانست.

وی افزود: به عنوان مثال معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری اگر می خواهد با انرژی و سرعت بیشتری در خدمات رسانی به نخبگان و دانش بنیان ها در کشور حرکت کند، نیازمند بازوان اجرایی قوی تری است.

دانش‌بنیان‌ها را در برندسازی یاری خواهیم کرد

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این نشست در سخنانی با تاکید بر اینکه، این انجمن وظیفه خود می‌داند در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و در برندسازی کالاهای این شرکت‌ها مشارکت کند، افزود: در حال حاضر ما دارای  ۹ کارگروه هستیم و در نظر داریم در این کارگروه‌ها با مجموعه سازمان‌ها قرارداد منعقد کنیم.

ابوالفضل عباسی از آمادگی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های دانش بنیان برای انعقاد قرارداد برای شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: به عنوان مثال یکی از شرکت‌ها در زمینه ساخت دست مصنوعی حرف نخست جهان را می‌زند و ما می خواهیم این محصول را مورد حمایت قرار دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد که مسائل و مشکلات دانش بنیان ها با درایت و هوشمندی دولت و همکاری همه سازمان ها و نهادها مرتفع شود چراکه این شرکت ها بسیار می توانند در رفع مسائل کشور موثر باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha