اقدام‌های اصلاحی دیوان محاسبات ایلام موجب واریز ۴۳۲میلیارد ریال به خزانه شد

ایلام - ایرنا- مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام گفت: در راستای تحقق شعار محوری شفافیت و انضباط مالی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی، با اقدام های اصلاحی و پیشگیرانه این مجموعه طی ۲ سال گذشته تاکنون ۴۳۲میلیارد ریال از پرداخت های غیرقانونی و یا درآمدهای ناصواب به حساب نزد دستگاه‌های اجرایی یا خزانه داری کل کشور واریز شده است.

"رضا اسدزاده" روز چهارشنبه در حاشیه رویداد جام رسانه‌ای امید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۱۲۶ دستگاه اجرایی استان زیر پوشش حسابرسی دیوان محاسبات قرار دارند، اظهار کرد: طی سال گذشته از مجموع ۴۴هزار میلیارد ریال منابع درآمدی استان در حوزه‌های مختلف ۴۳هزار میلیارد ریال و در سال جاری تاکنون از مجموع ۱۶هزار میلیارد ریال منابع درآمدی ۱۳هزار میلیارد ریال تحقق یافته است.

وی اعتبار پیش بینی شده برای استان اعم از بودجه جاری، عمرانی، اختصاصی و شرکت‌های دولتی در سال گذشته را ۱۱۴هزار میلیارد ریال عنوان کرد که از این مبلغ ۹۴هزار میلیارد ریال تحقق و پرداخت شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام تعداد گزارش‌های حسابرسی از سال ۱۴۰۰تاکنون را ۹۰ مورد عنوان کرد و افزود: طی ۲سال گذشته میزان اسناد جمع‌داری مورد بررسی و رسیدگی شده ۱۸هزار میلیارد ریال علاوه بر منابع و مصارف عنوان شده در ۳۴ دستگاه اجرایی مورد بررسی و حسابرسی قرار گرفته است.

اقدام‌های اصلاحی دیوان محاسبات ایلام موجب واریز ۴۳۲میلیارد ریال به خزانه شد

اسدزاده با اشاره به اینکه برخی قوانین و مقررات مرتبط با مسائل مالی کشور دارای ابهام و یا نیاز به اصلاح دارند، جهت تصمیم‌گیری به مرکز ارسال می شود، یادآور شد: در این زمینه از سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۲۷مورد احصاء و به دیوان محاسبات کشور برای تصمیم گیری اعلام شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام از تحقق ۳۷درصدی اعتبار مصارف استان در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در زمینه مصارف از مجموع ۱۲۴هزار میلیارد ریال اعم از هزینه ای، تملک دارایی ها و اختصاصی بر آورد شده برای استان در سال جاری تاکنون ۴۵هزار میلیارد ریال محقق شده است.

وی بررسی مطالبات و بدهی های دولت و واگذاری کشتارگاه صنعتی ایلام و همچنین بررسی شرکت‌های وابسته به دولت را از اقدام‌های در دست اجرا توسط دیوان محاسبات ایلام عنوان کرد.

مدیرکل دیوان محاسبات ایلام با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۹۸ برای دریافت گزارش‌های مردمی و با تاکید بر اینکه وظیفه دیوان محاسبات کنترل و نظارت مالی به منظور پاسداری از بیت المال است، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون ۴۳مورد گزارش مردمی دریافت شده که مورد بررسی واقع و نتیجه به مرکز ارسال شده است.

#پیشرفت_ایلام
#پیشرفت_ایران
#لیگ-رسانه_امید
#ایرنا_ایلام
#تیم_خبری_شهید_محمود_صارمی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha