۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85336291
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۵۳ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تامین شد

بجنورد- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۵۳ هزار هکتار زمین در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرها و در قالب ساخت شهرک ها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، ارسلان مالکی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بجنورد اظهار کرد: حدود ۳۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها الحاق شده است و حدود ۱۶ هزار هکتار زمین هم در قالب ساخت شهرک ها در اختیار این طرح قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین ساخت ۱۸ شهرک مصوب شده است که آماده سازی آن در دستور کار بوده و کارهای اجرایی آن آغاز خواهد شد.

آغاز ساخت بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن دولتی

رییس سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: ساخت بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است و دولت تلاش دارد تا دغدغه مسکن مردم برطرف شود.

مالکی افزود: اجرای این طرح و خانه دار کردن مردم، صرفا نه یک وظیفه بلکه صدقه جاریه است که باقی می ماند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم و مجلس اراده دارد که مشکل مسکن مردم حل شود از این رو نهضت ملی مسکن، طرح اولویت دار دولت است.

مالکی با بیان اینکه خراسان شمالی در بخش های مختلف از جمله آماده سازی ها نیاز به کمک دارد، خاطرنشان کرد: مشکل کمبود زمین با توافق با بخش خصوصی و الحاق زمین های حریم و محدوده شهرها برطرف می شود.

وی گفت: مدیران استان نگران زیرساخت ها نباشند زیرا در این باره با همکاری و هم افزایی وزارت نیرو، اقدامات لازم انجام می شود.

مالکی با اشاره به واگذاری زمین در روستاها به وسیله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: واگذاری زمین در روستاها کمک شایان به مهاجرت معکوس و رونق تولید خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، طرح "نهضت ملی مسکن" یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است که بر مبنای اجرای قانون "جهش تولید مسکن" مصوب مجلس شورای اسلامی از همان آغاز به کار دولت اجرا شد و مهمترین تحول آن نسبت به طرح‌های قبلی از جمله مسکن ملی و مسکن مهر در تغییر الگوی ساخت و تعداد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha