نمایندگان فاقد مقبولیت مردمی مورد حمایت ائتلاف نخواهند بود

رشت - ایرنا - دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان گفت: نمایندگان فعلی مجلس که از حمایت مردمی برخوردار نبوده و از نظر مردم عملکرد قابل قبولی ندارند، مورد حمایت این ائتلاف نخواهند بود.

به گزارش ایرنا، رضا سلمانی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان در رشت اظهار کرد: عملکرد نمایندگلان فعلی نیز در بخش‌های شهرستانی، استانی و ملی ارزیابی و به تهران ارسال شده است و در این راستا نمایندگانی که پایگاه مردمی و رضایت مردمی را نداشته باشند، مورد حمایت مجدد این ائتلاف قرار نمی گیرند.

وی افزود: البته هر کاندیدایی که ثبت نام کرده، قادر به حضور در این ائتلاف است اما پس از حضور در ۶ محور و ۳۴ شاخص ارزیابی شده و در نهایت بین سه تا پنج نامزد برای هر کرسی به ستاد استان معرفی می شوند.

وی ادامه داد: در نهایت براساس توانمندی و مقبولیت اجتماعی نامزدها تصمیم گیری می شود که چه افرادی در لیست نهایی ائتلاف قرار گیرند که البته این افراد باید علاوه بر مقبولیت اجتماعی، شاخصه های ارزشی را نیز داشته باشند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان اضافه کرد: در این دوره از انتخابات راهبرد ما حمایت موثر است و نظرسنجی به عنوان تنها مقوله قابل قبول نیست و کاندیداها به عنوان نیروهای ارزشی نیز رتبه‌بندی می شوند تا فرد اصلح را در لیست نهایی قرار دهیم.

وی با اشاره به وضعیت ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان بیان کرد: هم اینک ۱۰ حزب جزو این ائتلاف هستند و هدف ما آن است یک همسویی را در بین نیروهای انقلابی ایجاد کرده تا به دستاورد مشارکت همگانی که جبهه انقلاب نیارمند آن است، دست یابیم.

سلمانی خاطرنشان کرد: ساختار ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به گونه‌ای است که جریان‌های سیاسی، مستقل و غیرسازمان یافته را کنار هم قرار می دهد و در گیلان نیز ۱۹ مهرماه مجمع عمومی این شورا تشکیل شد تا رئیس و ترکیب هیات موسس مشخص شود و در نهایت رمضانعلی طالبی به عنوان رئیس ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گیلان انتخاب شد.

وی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات که باید امنیت، سلامت، افزایش مشارکت و همچنین انتخاب اصلح لحاظ شود، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گیلان و همچنین سراسر کشور بر روی این شاخصه ها کار می‌کند تا انتخابات با حضور اقشار مختلف مردم و همه جریانهای سیاسی برگزار و در نهایت اصلح‌ترین افراد انتخاب شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha