رویکرد دولت بهره مندی از ظرفیت جامعه نخبگانی برای اداره بهتر کشور است

رشت - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: رویکرد دولت بر حسب دستور رییس جمهور این است که از ظرفیت جامعه نخبگانی برای اداره بهتر و حل مسایل کشور، استفاده موثری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داود منظور شامگاه پنجشنبه پس از پایان نشست با روسای دانشگاه‌ها، اعضای هیات علمی و نخبگان دانشگاهی گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تمام برنامه‌هایی که تدوین می‌کنیم لازم است تا ارزیابی جامعه نخبگانی از برنامه‌ها را داشته باشیم.

وی افزود: بیش از ۲ سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد و طبیعتا بازخوردی که ما از ارزیابی نخبگان از سیاست‌ها، برنامه‌ها، کارآمدی و اثربخشی‌ اقدامات دولت می‌گیریم بسیار حایز اهمیت است که باقی‌مانده عمر دولت را با بهترین سرعت و اثربخشی حداکثری پشت سر بگذاریم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: معتقدیم که نخبگان می‌توانند نظام مسایل کشور را بیش و بهتر از دیگران تحلیل کنند، تشخیص و راه حل ارایه دهند.

وی ادامه داد: بنابراین در تمام حوزه‌های علمی، بهداشتی، درمان، زیرساخت، آموزشی و مسایل اجتماعی و فرهنگی باید بنگریم که مهمترین نظام مسأله های ما در سطح ملی و استانی چیست، چه کردیم و چه باید بکنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نشست با روسا، اعضای هیات علمی و نخبگان دانشگاهی را نشست خوبی عنوان کرد و افزود: در این جلسه در همه حوزه‌ها مطالب ارزشمندی ارایه شد که می توان از مجموعه این گفت و گوها در سطح استان و ملی استفاده حداکثری داشته باشیم.

اساتید بهترین مشاوران امین هستند

استاندار گیلان نیز گفت: اساتید و نخبگان دانشگاهی بهترین مشاوران امین هستند که می‌توانند نقطه نظرات بسیار کاربردی و راهبردی ارایه دهند.

اسدالله عباسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اساتید دانشگاه‌ها به موضوعات و مسایل نگاه علمی دارند، اظهار کرد: همه کارها باید بر اساس دانش باشد بنابراین توجه به نگاه علمی اساتید به مسایل اهمیت دارد.

وی در جلسه نشست با روسای دانشگاه ها، هیات علمی و نخبگان دانشگاهی نیز با بیان اینکه قطار توسعه در گیلان حرکت کرده است، افزود: با توجه به شرایط در گذشته و متوقف بودن بسیاری از امور، موجب شد تا وظیفه ما سنگین تر شود.

عباسی با اشاره به تلاش دولت مردمی برای حل مشکلات و با بیان اینکه برای رفع عقب ماندگی ها در گیلان نهایت تلاش می شود، اضافه کرد: پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده بود که برای تکمیل آنها اقدام می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: در دولت سیزدهم کلنگ هیچ پروژه‌ای در استان به زمین زده نشد و اگر موردی بوده مربوط به بخش خصوصی است چون همه تمرکز بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

وی اظهار کرد: نشست‌های مختلف با اساتید دانشگاهی و نخبگان را با کیفی ترین جلسات عنوان کرد و ادامه داد: این جلسات باید ماهانه و با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار شود و این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: تمرکز کار ما به سمت نگاه علمی دانشگاهی است و از نقطه نظرات و زاهکارهای اساتید و نخبگان استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به ۸۰ شرکت دانش بنیان در گیلان گفت: حق این استان وجود این تعداد شرکت دانش بنیان نیست این آمار باید به بیش از ۲۰۰ مورد برسد.

تعدادی از روسا، اعضای هیات علمی و نخبگان دانشگاهی گیلان در جلسه با معاون رییس‌جمهور به بیان نقطه نظرات خود در موضوعات مختلف پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha