۹ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85337394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۵ هزار واحد خون در البرز اهدا شد

۹ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبر: 85337394
بیش از ۴۵ هزار واحد خون در البرز اهدا شد

کرج - ایرنا - مدیرکل انتقال خون البرز اعلام کرد: ۴۵ هزار و ۱۲۳ واحد خون توسط مردم این استان در ۹ ماهه سال جاری به بیماران اهدا شده است .

دکتر "محمد میری" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:طی این مدت ۵۹ هزارو ۷۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون البرز مراجعه کردند که ۲۱هزارو ۶۲۴ نفر آنان اهدا کننده مستمر هستند.

وی اضافه کرد: از مجموع خون های اهدا شده ، یک هزارو ۹۵۲ واحد مربوط به بانوان است که بیش از چهار درصد اهدای خون استان را شامل می شود.

میری گفت : تامین خون سالم و کافی نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه به ویژه بانوان است.

بیش از ۴۵ هزار واحد خون در البرز اهد شد

مدیرکل انتقال خون البرز گفت: مهمترین عامل کاهش میزان مشارکت بانوان در امر خداپسندانه اهدای خون نگرانی از ایجاد کم خونی در این قشر است.

میری افزود: تصور برخی از بانوان بر این است که اهدای خون ممکن است برای آنان مضر باشد اما واقعیت این است که فقط در موارد خاص بانوان شرایط متفاوتی از آقایان دارند و قادر به اهدای خون نیستند.

مدیرکل انتقال خون البرز تاکید کرد: بانوان اطمینان داشته باشند که پزشکان سازمان انتقال خون پس از انجام سنجش مربوط به کم خونی اقدام به خونگیری از آنان می نمایند .

بیش از ۴۵ هزار واحد خون در البرز اهد شد

وی افزود : اکنون مراکز اهدای خون اداره کل انتقال خون استان البرز شامل اداره کل انتقال خون ، مرکز توحید و مرکز مهربانو پذیرای اهدا کنندگان خون هستند.

میری با اشاره به اینکه اداره کل انتقال خون با تامین به موقع خون و فرآوردهای خونی در بهبود و ارتقای سلامت جامعه نقش تاثیرگذاری دارد، بیان کرد: برای فرهنگسازی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون و مشارکت عمومی ، اطلاع رسانی گسترده برای تمامی گروه ها ، دانش آموزان ، دانشجویان ، کارمندان و بانوان ضروری می باشد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha