۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85337754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمین لرزه شمال غربی اندونزی را لرزاند

۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85337754
زمین لرزه شمال غربی اندونزی را لرزاند

تهران- ایرنا- امروز شنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شمال غربی اندونزی را لرزاند اما خطر وقوع سونامی را در پی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که زمین لرزه شدید در زیر دریا روز شنبه بخشی از استان «آچه» اندونزی را لرزاند، اما هنوز گزارشی از خسارات و تلفات جدی گزارش نشده است.

مرکز زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در ۳۶۲ کیلومتری شرق «سینابانگ»، یک شهر ساحلی در استان آچه اعلام شد.

آژانس هواشناسی، اقلیم شناسی و ژئوفیزیک اندونزی اعلام کرد که خطر سونامی وجود ندارد اما در مورد پس لرزه‌های احتمالی زلزله هشدار داد. این آژانس قدرت اولیه را ۶.۳ ریشتر اعلام کرده است.

اندونزی، مجمع الجزایری وسیع با بیش از ۲۷۰ میلیون نفر جمعیت به دلیل قرار گرفتن در حلقه آتش، قوس آتشفشان‌ها و خطوط گسل در حوضه اقیانوس آرام، تحت تأثیر زمین لرزه‌ها و فوران‌های آتشفشانی قرار دارد.

زمین لرزه ۵.۶ ریشتری ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) در شهر سیانجور در جاوه غربی دست‌کم ۳۳۱ کشته و نزدیک به ۶۰۰ مجروح برجای گذاشت. این مرگبارترین حادثه در اندونزی از زمان زمین لرزه و سونامی سال ۲۰۱۸ در سولاوسی بود که حدود ۴ هزار و ۳۴۰ کشته داشت.

در سال ۲۰۰۴، زمین لرزه بسیار قدرتمند اقیانوس هند منجر به سونامی شد که بیش از ۲۳۰ هزار نفر را در ۱۲ کشور جان خود را از دست دادند که بیشتر آنها در استان «آچه» اندونزی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha