صهیونیست‌ها در جنگ روایت‌ها شکست خوردند

تهران- ایرنا- کارشناس مسائل منطقه گفت: همه گروه‌های مقاومت در منطقه یک یگان رسانه‌ای داشته و به موضوع رسانه توجه ویژه دارند. در جنگ‌های قبل وقتی نیروهای اسراییلی به هلاکت می‌رسیدند توسط رژیم صهیونیستی تکذیب و سانسور می‌شد اما اکنون با قدرت رسانه‌ای مقاومت این موضوعات قابل پنهان کردن نیست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا؛ جنگ علیه غزه در حالی به سومین ماه خود نزدیک شده است که رژیم صهیونیستی و آمریکا به هیچ کدام از اهداف اعلامی خود دست پیدا نکرده‌اند. نه اسرای صهیونیست از طریق جنگ آزاد شده‌اند و نه مقاومت حماس نابود شده است. رویای کوچ اجباری مردم غزه نیز تعبیر نشده و دستاورد صهیونیست‌ها به کشتار ده‌ها هزار غیرنظامی ختم می‌شود.

علی رغم آنکه جامعه جهانی خواهان پایان جنایت صهیونیست‌هاست اما آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکنون از پذیرش آتش بس دائمی خودداری کرده‌اند. در همین خصوص در نشستی با عنوان «نقش آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی» به ابعاد مختلف این جنگ پرداخته شده است.

این نشست با حضور ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، زهره الهیان رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی و مختار حداد کارشناس مسائل منطقه در خبرگزاری ایرنا برگزار شد.

این نشست در سه قسمت در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، که قسمت اول و دوم آن پیش از این منتشر شد.

و اما قسمت سوم نشست به شرح زیر است:

-در کنار جنگ نظامی، در میدان رسانه‌ای هم شاهد جنگ روایت‌ها هستیم. ارزیابی شما از وضعیت مقاومت در این حوزه از جنگ چیست؟

از وقتی مقاومت تصمیم گرفت عملیات بزرگ طوفان الاقصی را آغاز کند همه جوانب از جمله رسانه را مورد توجه قرار داد. مقاومت فلسطینی می‌دانست صهیونیست‌ها به تنهایی در مقابل آنها نیستند بلکه رسانه‌های غربی و کارتل‌های رسانه‌ای پر قدرت غربی پشت سر دشمنان هستند که صهیونیست‌ها آنها را مدیریت می‌کنند و همواره در تمامی اتفاقات تلاش دارند تا روایت‌ها خود را توزیع کنند و بر افکار عمومی تاثیر بگذارند. پس مقاومت از ابتدا این مساله را پیش بینی کرد و به استفاده از دوربین و ابزارهای رسانه‌ای در کنار سلاح خود اولویت داد.

ما شاهد بودیم در ابتدا صهیونیست‌ها دروغ‌هایی از جمله سر بریدن کودکان توسط حماس را مطرح کردند و حتی تصاویری منتشر کردند که بعدا مشخص شد ساختگی بوده است. آنها ادعاهایی در مورد نوع برخورد با شهرک‌نشینان انجام داد. مقاومت بلافاصله تصاویری در این خصوص منتشر کرد به گونه‌ای که حتی پس از آن نمی‌توانستند جلوی روایت خود شهرک نشینان را از برخورد خوبی که با آنها داشتند بگیرند.

اکنون نیز رزمندگان در عمده عملیات‌های خود علیه متجاوزین صهیونیستی از دوربین استفاده می‌کنند. همه گروه‌های مقاومت در منطقه یک یگان رسانه‌ای دارند و به موضوع رسانه توجه ویژه دارند. در جنگ‌های قبل وقتی نیروهای اسراییلی به هلاکت می‌رسیدند توسط رژیم صهیونیستی تکذیب و سانسور می‌شد اما اکنون با قدرت رسانه‌ای مقاومت این موضوعات قابل پنهان کردن نیست. وقتی صهیونیست‌ها از حدود ۵۰۰ کشته می‌گویند این عدد در واقعیت تا سه برابر می‌تواند بیشتر باشد.

از ابتدای جنگ شبکه‌های فارسی زبان ضدانقلاب و رسانه‌های آنها در آلمان یا کشورهای غربی و در دیگر کشورها تلاش کردند تا اخبار جعلی و روایت سازی خود را پیش ببرند. با این حال اینها شکست خوردند و اکنون در نزدیک به صد کشور دنیا شاهد تظاهرات‌هایی در حمایت از فلسطین هستیم. برخی از این تظاهرات‌ها شاید برای نخستین بار باشد که صورت می‌گیرد. مثلا شما در جنگ‌های قبلی شاهد راهپیمایی حمایت از فلسطین در ژاپن نبودید! پس مقاومت در میدان جنگ روایت‌ها هم پیروز شد و این دیگر یک ادعا نیست و تاثیر آن در افکار عمومی جهان قابل مشاهده است.

مهم این است که توجه کنیم این جنگ روایت‌ها با پایان جنگ نظامی پایان نمی‌یابد بلکه باید ثبت و ضبط شود و در قالب‌های گوناگون منتشر شود تا برای نسل‌های بعد باقی بماند.

-از میدان جنگ اقتصادی و ضرباتی که رژیم صهیونیستی در این حوزه هم متحمل شده است برای ما بگویید. رژیم اکنون در چه شرایط اقتصادی به سر می‌برد.

اقدامات یمنی ها استراتژیک ترین عملیات‌ در جبهه‌هایی است که تاکنون علیه رژیم صهیونیستی باز شده است. اقتصاد صهیونیست‌ها اکنون مشکلات زیادی دارد. ۷۰میلیارد شیکل یعنی نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار کسری بودجه، درگیر شدن ۲۰درصد نیروی کار به جنگ، خروج بسیاری از کارگرهای خارجی از جمله خارج شدن تمام کارگران تایلندی، تعطیلی بنادر از جمله بندر ایلات وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی و هزینه‌های جنگ که روزانه ۲۶۰میلیارد دلار است، وضعیت را برای آنها سخت کرده است. بندر ایلات یکی از مهمترین بنادر و شاهراه‌های اقتصادی برای صهیونیست هاست. اقدام یمنی‌ها باعث شده است این بندر که یک منطقه اقتصادی و همچنین بندری توریستی بوده است تعطیل شود و ضربه مهلکی به پیکره اقتصادی رژیم صهیونیستی زده است.

آمریکایی‌ها نیز که تلاش می‌کنند تا صهیونیست‌ها را از این وضعیت نجات دهند با شکست طرح ائتلاف دریایی روبه رو شدند. حتی کشورهای غربی هم که اعلام کرده بودند در این ائتلاف شرکت می‌کنیم به آمریکایی‌ها گفته‌اند در این ائتلاف شرکت نمی‌کنیم. تلاش‌های آمریکایی‌ها برای نجات صهیونیست‌ها تا به اینجا به نتیجه نرسیده است. به اعتراف سران صهیونیست‌ها این رژیم در سال آینده میلادی یک بحران بزرگ امنیتی، اقتصادی و سیاسی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha