۷۶۸ اثر به ۲ جشنواره رسانه‌ای مازندران و شمال فرستاده شد

ساری - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از آغاز داوری آثار فرستاده شده به دبیرخانه نهمین جشنواره رسانه‌ای مازندران و دومین جشنواره رسانه‌ای شمال کشور خبر داد و گفت: در مجموع به دبیرخانه این ۲ جشنواره رسانه‌ای ۷۶۸ اثر فرستاده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی ادار کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احسان آهنگر امروز -شنبه- اظهار کرد: پس از تجمیع آثار فرستاده شده دبیرخانه این ۲ رویداد رسانه‌ای و ارزیابی اولیه آثار با شیوه‌نامه جشنواره، داوری آثثار توسط داوران مرکز مطالعات رسانه آغاز شده است.

وی افزود: به دبیرخانه دومین جشنواره رسانه‌ای شمال کشور در مجموع ۳۰۱ اثر توسط فعالان رسانه‌ای استان‌های شمالی فرستاده شد که از این تعداد ۶ اثر مغایر با شیوه‌نامه جشنواره بوده و در فرآیند داوری قرار نگرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: از ۲۹۵ اثر باقیمانده ۲۸۹ اثر در بخش اصلی و ۶ اثر در بخش ویژه «هچیرود؛ شهر فرصت‌ها» دریافت شده است.

به گفته وی ۲۸۹ اثرِ بخش اصلی شامل ۳۲ اثر در بخش خبر، ۹۱ اثر در بخش گزارش، ۳۸ اثر در بخش عکس، ۳۳ اثر در بخش مصاحبه، ۷ اثر در بخش چندرسانه‌ای، ۴۲ اثر در بخش یادداشت و مقاله و ۴۶ اثر در بخش تیتر است و در بخش طراحی و صفحه‌آرایی نیز هیچ اثری دریافت نشد.

آهنگر با بیان این‌که داوری آثار توسط چهره‌های شاخص حوزه رسانه کشور از مرکز مطالعات رسانه انجام می‌شود، اظهار کرد: محمود مختاریان در بخش‌های عکس، چندرسانه‌ای، تیتر و بخش ویژه، مهدی صالحی در بخش‌های خبر و گزارش و افسانه مظفری در بخش‌های مقاله، یادداشت و مصاحبه از سوی مرکز مطالعات رسانه به عنوان داور دومین جشنواره رسانه‌ای منطقه شمال به بررسی آثار می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با اهداف ایجاد فضای رقابتی بین آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای شمال کشور، معرفی پتانسیل‌های گردشگری، ساحلی، رسانه‌ای و مدیریت شهری هچیرود و شمال کشور، ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی شمال کشور، ایجاد همگرایی بین رسانه‌های شمال کشور، معرفی رسانه‌های شمال بین شهروندان، معرفی جاذبه‌های گردشگری شمال کشور و معرفی مدیریت شهری برتر در بخش گردشگری و ساحل طراحی و برگزار شده است.

مدیریت شهری و توسعه گردشگری شهرهای شمال، معرفی جاذبه‌های گردشگری شمال، آداب و رسوم شهرهای شمالی، شهرسازی مدرن همراه با نگاه جذب توریست در شهرهای شمالی و مدیریت گردشگری در شمال و بخش ویژه «هچیرود، شهر فرصت‌ها» محورهای اصلی این جشنواره رسانه‌ای است.

۴۶۷ اثر در نهمین جشنواره رسانه‌ای مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران درباره نهمین جشنواره رسانه‌ای مازندران نیز گفت: ۴۶۷ اثر به دبیرخانه نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای مازندران رسید که ۱۹ اثر مغایر به شیوه‌نامه بود و ۴۴۸ اثر در چرخه داوری باقی ماند.

آهنگر خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۴۸ اثر تایید شده ۴۲۱ اثر مربوط به بخش اصلی و ۲۷ اثر مربوط به به بخش ویژه است.

به گفته وی از ۴۲۱ اثر بخش اصلی ۲۱ اثر در بخش خبر، ۱۱۰ اثر در بخش گزارش، ۲۶ اثر در بخش عکس، ۶۱ اثر در بخش مصاحبه، ۸ اثر در بخش طنز اجتماعی و کاریکاتور، ۹۲ اثر در بخش مقاله و یادداشت، ۷۷ اثر در بخش تیتر، ۱۵ اثر در بخش صفحه‌آرایی و طراحی و ۱۱ اثر در بخش چندرسانه‌ای دریافت شده است. ۲۷ اثر نیز به بخش ویژه جشنواره با موضوع شعار سال فرستاده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران درباره داوران این جشنواره نیز گفت: حمیدرضا مدقق در بخش‌های مقاله، یادداشت، تیتر و چندرسانه‌ای، سید شهاب‌الدین واحدی در بخش‌های عکس و بخش ویژه، فریدون صدیقی در بخش‌های مصاحبه، طنز اجتماعی و کاریکاتور، طراحی و صفحه‌آرایی و سهیلا خلجی در بخش‌های خبر و گزارش از سوی مرکز مطالعات رسانه به عنوان داوران نهمین جشنواره رسانه‌ای مازندران به بررسی آثار می‌پردازند.

وی گفت: ارتقای دانش رسانه‌ای در مازندران، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها، توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای استان، آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها و ارزیابی مهارت‌ها و شناسایی برترین‌های رسانه‌ای مازندران از جمله اهداف برگزاری نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای مازندران است.

آهنگر درباره محورهای موضوعی این رویداد رسانه‌ای استانی هم خاطرنشان کرد: تبیین کارکرد رسانه‌ها با محور نگاه منصفانه، نقد مشفقانه، سبک زندگی ایرانی-اسلامی با محوریت(ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، مسجد و نماز)، چالش‌های اجتماعی-آسیب‌های اجتماعی (طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری، فقر)، کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه، هنر و رسانه، محیط زیست (جنگل‌ها، مراتع، بحران آب، زباله) و معرفی جاذبه‌های گردشگری مازندران از جمله محورهای نهمین دوره جشنواره مطبوعات مازندران است.

وی گفت: بخش‌های اصلی جشنواره اعم از گزارش(خبری-تحلیلی)، مقاله، سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، مصاحبه، عکس(خبری و غیر خبری)، طنز اجتماعی و کاریکاتور، طراحی و صفحه‌آرایی، چندرسانه‌ای و بخش ویژه شعار سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است.

مراسم اختتامیه این ۲ جشنواره رسانه‌ای نیمه دوم بهمن امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha