۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85338945
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرخانه برش استانی مهندسی فرهنگی در جهاد دانشگاهی اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از راه‌اندازی دبیرخانه کمیته راهبری برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در این مجموعه خبر داد.

حسام رسولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دبیرخانه در راستای امضای تفاهم‌نامه‌ای با دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل و در راستای تدوین، اجرا و پایش برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در جهاد دانشگاهی واحد اردبیل راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری مشترک فرایند تدوین، پایش، نظارت و ارزیابی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی استان باید در قالب این دبیرخانه با جلب مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی ساماندهی و نتیجه آن به شورای فرهنگی عمومی استان و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود: همچنین جهاد دانشگاهی واحد اردبیل متعهد شده تا گزارش اقدام‌های کمیته‌های زیرمجموعه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور شامل کمیته‌های فرهنگ، هنر و رسانه، امور دینی، تعلیم و تربیت، اقتصاد، زنان و خانواده را در دوره‌های مشخص به دفتر امور اجتماعی و شورای فرهنگ عمومی استان ارائه کند.

وی با اشاره به تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان و فعالان فرهنگی همچنین مرکزهای دانشگاهی و حوزوی در تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی، بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، تشکیل نشست‌های هماهنگی، مدیریت دانش و بسیج ظرفیت‌ها برای تدوین و اجرای طرح از دیگر وظیفه‌های جهاد دانشگاهی در این راستا است.

برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به اولویت‌ و مسائل استان‌های مختلف در دست تدوین است و رویکرد حاکم بر آن برخلاف مشی عمومی سیاست‌گذاری، از پایین به بالا و متناسب با وضعیت استان‌ها و از سوی دستگاه‌های متولی تهیه می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه ، دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدوین برش‌های استانی از سال ۱۴۰۰ آغاز و تا کنون ۱۳ برش استانی نهایی شده است و تا پایان امسال نیز برش‌های نقشه مهندسی فرهنگی تمامی استان‌ها تهیه و به تصویب خواهد رسید.

استان اردبیل که ۱۲ شهرستان با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دارد، در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha