زینب سلیمانی: ۸۰۰ عنوان کتاب درباره حاج قاسم چاپ شده است+فیلم

تهران- ایرنا- دختر شهید «قاسم سلیمانی» از انتشار ۸۰۰ عنوان کتاب درباره حاج قاسم در سراسر کشور تا به امروز خبر داد.

به گزارش ایرنا، زینب سلیمانی مدیر بنیاد «قاسم سلیمانی» عصر یکشنبه در آیین رونمایی از جدیدترین کتاب‌های انتشارات‌ مکتب حاج قاسم که با حضور فرزندان سردار شهید قاسم سلیمانی و حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در تالار رودکی برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود:  هفت عنوان کتاب از مکتب حاج قاسم در مراسم امروز رونمایی می شود.

وی افزود: سالگردهای شهید سلیمانی هر ساله با شور و اشتیاق و حرارت خاصی از سوی ملت ایران برگزار می شود. امسال تلاش شد تا در حوزه‌های مختلف مثل تئاتر، سرود، کلیپ و کتاب به صورت ویژه پرداخته شود. با توجه به شرایط مردم مظلوم فلسطین و غزه بنا داشتیم به آن بپردازیم. به همین خاطر شعار «شهید القدس» برای امسال انتخاب شد.

سلیمانی افزود: تلاش ما در انتشارات این است که روایات های مستند و محتواهای تایید شده منتشرر سود تا مخاطبان در سنین مختلف بتوانند استفاده کنند. در سال‌های گذشته حدود ۸۰۰ اثر توسط ناشران روانه بازار نشر شده است. اما کتاب‌هایی که امروز رونمایی می‌شوند به جزییات کامل‌تری از زندگی شهید سلیمانی پرداخته است.

شهید سلیمانی در میدان ها دقیق و منطقی بود

همچنین غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان ادب و شعر فارسی با گرامیداشت یاد شهدا اظهار داشت: شهید سلیمانی برای انقلاب اسلامی یک سرمایه بود و با شهادتش این سرمایه افزون‌تر شد. رهبر معظم انقلاب بیان کردند: نگران ریزش‌ها نباشید. انقلاب در کنار ریزش‌ها رویش‌هایی دارد. شهید سلیمانی در کنار این ریزش‌های، رویش بزرگی است. بی‌گمان شهید سلیمانی یکی از مردان بزرگ تاریخ است و راز ماندگاری ایران وجود مردانی همچون سلیمانی است.
وی اظهار داشت: مردان بزرگ هم در حیات خودشان و هم در میانشان تاثیرگذار هستند. واقعاً شهید سلیمانی هم در زندگی بزرگ بود و هم در شهادت بزرگ‌تر شد. سرّ این همه اثرگذاری به‌خصوص پس از شهادت در شهید سلیمانی چیست؟ من فکر می‌کنم علت اصلی، اخلاص او بود. سلیمانی بازیگر نبود. او به کمال اخلاص رسیده بود. خدا ابن تاثیر را ضمانت کرده است. دلیل دوم ثبات در عقیده است. دلیل دیگر که در شخصیت شهید سلیمانی مهم است، این است که او در نظر و عمل توازن داشت.

رییس فرهنگستان ادب و شعر فارسی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در میدان‌ها دقیق و منطقی بود، افزود: سلیمانی یک مکتب است و مخصوصاً مکتب تربیتی است. هیچ چیزی به اندازه الگو، قدرت تربیت ندارد. شهید سلیمانی تجسم عینی و عملی آرمان‌هایی است که سال‌هاست بر آن پافشاری کردیم. او یک متفکر کامل از مبانی انقلاب است. او قبل از اینکه حرف بزند، عمل کرده و به اثبات رسانده است.

وی گفت: شهید سلیمانی مصداق همان شیشه عطر است. صهیونیست‌ها فکر می‌کنند که با کشتار همه چیز حل می‌شود. آنها ۷۵ سال است که کشتار را ادامه می‌دهند اما آینده برای آنها سخت‌تر از گذشته است. این درسی است که آموزگارانی همچون شهید سلیمانی داد.

حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم گفت: احوال ما بعد از این چند به سامان نرسید. شهید سلیمانی حق بر گردن ما دارد و حالا حالا ها دین ما به او ادا نمی‌شود. ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی باید توسط متخصصان واکاوی شود. از روح بلند و بزرگ او مدد می‌گیریم تا بتوانیم چند قدمی در این مسیر برداریم. مکتب حاج قاسم باید تبیین شود. ما این تبیین را بر گردن خودمان می‌بینیم. انتشار کتاب عمل بسیار پسندیده‌ای است.

در این مراسم از قطعه موسیقی «بوسه تو» با شعری از محمدمهدی سیار و با صدای محمد معتمدی با الهام از نامه شهید به دخترش؛ فاطمه سلیمانی رونمایی شد.

احمد یوسف‌زاده نویسنده کتاب «باران گرفته» پس از خواندن دلنوشته خود برای قاسم گفت: قصه من از آنجا شروع که حاج قاسم پس از خواندن کتاب «آن بیست و سه نفر» نامه‌ای نوشت. من هم در جواب نامه‌اش ادای دین مردم و کتاب زندگی‌نامه‌اش را نوشتم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha