۱۰ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۴۰
کد خبرنگار: 5307
کد خبر: 85339460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونمایی از پوستر و آرم جایزه شهید صدر

۱۰ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۴۰
کد خبر: 85339460
رونمایی از پوستر و آرم جایزه شهید صدر

تهران- ایرنا- صبح امروز ۱۰ دی ماه در مراسمی با حضور مشاور وزیر علوم و فناوری و رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم، از پوستر و آرم جایزه شهید صدر رونمایی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم رونمایی از پوستر و آرم جایزه جهانی شهید صدر صبح امروز دهم دی ماه در سالن اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم در این مراسم اظهار کرد: ما مفتخریم یک رویداد مهم را در شهر قم شاهد باشیم که آن رونمایی از پوستر جایزه جهانی شهید صدر می باشد، که این جایزه در نوع خود بی نظیر است.

حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی با تاکید بر اینکه این جایزه به دنبال پیوند بین المللی برای سایر جایزه های ملی در زمینه علوم انسانی است، بیان داشت: این سازمان با تاکید بر نقش قرارگاهی خود بر آن است که این ظرفیت ملی را به فضای بین‌المللی پیوند بزند.

وی با اشاره به تحولات غرب گفت: در حال حاضر ما نگاه‌های جدی به مطالعات اسلامی و مطالعات شیعی را شاهد هستیم و این دگردیسی یک فرصت جدی برای حضور در فضای بین‌المللی را برای ما فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: جایزه ی شهید صدر، نقش یک سکو برای دیده شدن در فضای بین الملل را ایجاد می‌کند و به دنبال مرجعیت علمی برای حوزه‌های علمیه در مجامع بین المللی دانشگاهی می‌باشد.

جهانگیری انگیزه بخشی ایجاد رقابت در اندیشه ورزان علوم انسانی جهت حضور دانشی در عرصه جهانی،ایجاد رویکرد و نگاه جهانی اندیشی در آموزش و پژوهش‌های حوزوی،ظرفیت آفرینی در عرصه بین المللی نسبت به اندیشه ورزان علوم اسلامی و جانمایی نقش سازنده علوم اسلامی در تمدن نوین اسلامی را از اهداف اصلی این جایزه برشمرد.

جهانگیری درباره خصوصیات مورد نظر برای انتخاب آثار برتر بیان داشت: جایزه باید شامل مواردی چون رویکرد ملی و فراملی، کمک کننده به حل مسئله ای جهانی یا بومی در جهان، تاثیر گذار بر اندیشه ی غالب افراد متخصص در سطح ملی و ترجیحا بین المللی، انگیزه بخش برای تولیدات فکری جدید در حوزه های مرتبط، دارای صورت بندی علمی و مقبول جهت طرح در مراکز علمی جهان باشد.

جایزه شهید صدر سکویی برای مرجعیت بخشی علمی در نظام بین‌المللی است

در ادامه حجت الاسلام محمد مهدی گرجیان عضو شورای سیاست گذاری جایزه ی شهید صدر و مشاور وزیر علوم و فناوری در اسلامی سازی دانشگاه‌ها ،گفت: باید از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشکر کرد که فقط در مسیر گذشته پا ننهاده و به افق جدیدی روی آورده است.

وی بیان داشت: طبق فرمایش قرآن، اگر کسی شعائر الهی را پاس بدارد این از تقوای قلب است و پرداختن به شهید صدر و افکار او مصداق پرداختن به شعائر الهی می‌باشد.

مشاور وزیر علوم فناوری در اسلامی سازی دانشگاه‌ها اظهار داشت ما با اینکه برون داد و تولیدات محتوایی زیادی داریم، اما آن را برای جامعه ی بین‌الملل عرضه نکرده‌ایم و باید این نقیصه را در جوامع بین المللی از طریق حضور و ارائه ی آثار برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: جای یک جایزه در علوم انسانی که به نظریه پردازی با تاکید بر علوم اسلامی و حوزوی بپردازد خالی بود، که این جایزه می تواند پاسخی برای این خلاء باشد.

در پایان از پوستر و آرم جایزه ی جهانی شهید صدر رونمایی صورت گرفت.

بنا بر اعلام این خبر، جایزه جهانی شهید صدر ابه ابتکار و همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در روز دهم اسفند ۱۴۰۲ همزمان با زادروز شهید سید محمد باقر صدر (رحمت ا... علیه) برگزار خواهد شد.

انگیزه اصلی این جایزه، تقدیر و حمایت عملی از نظریات و اندیشه‌های علوم انسانی اسلامی در مقیاس جهانی است. این جایزه برای تشویق به ارائه ی ایده‌ها و دیدگاه‌های موثر در حوزه علوم انسانی اسلامی تأسیس شده است و در هر سال به افراد یا سازمان‌هایی که در این زمینه به یافته‌های برجسته و شایسته‌ی توجه دست‌یافته‌اند، اهدا می‌شود. این جایزه فرصتی مناسب برای شناخت و تجلیل از نمونه‌های برتر در علوم انسانی اسلامی است، و سعی دارد به انتخابات عادلانه و شفافیت در اعطای جایزه تاکید کند.

این جایزه به عنوان یک فرصت بزرگ در عرصه علوم انسانی اسلامی شناخته می‌شود و برندگان آن شایسته ی توجه هستند. همچنین، این جایزه می‌تواند بستری مناسب برای تبادل دانش و تجارب در حوزه علمی اسلامی ایجاد کند و فرصتی مناسب برای همکاری و شبکه‌سازی بین نخبگان و متخصصان در این حوزه فراهم کند.

انتظار می‌رود این جایزه و تجلیل از نظریات و اندیشه‌های علوم انسانی -اسلامی، در به وجود آوردن تغییرات مثبت و توسعه‌ی بیشتر در این حوزه کمک کند و باعث شود تا دانشمندان و پژوهشگران علوم انسانی اسلامی بتوانند به ارائه ی راهکارها و یافته‌های خلاقانه و کاربردی برای جوامع اسلامی در سطح جهانی بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha