رونمایی از مجموعه سخنرانی‌های پژوهشی سردار سلامی

تهران- ایرنا- جلد اول مجموعه سخنرانی‌های فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موضوع پژوهش در چهارمین جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی ایرنا، چهارمین جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع) ویژه تجلیل از پژوهشگران برتر سپاه روز دوشنبه - ۱۱ دی ماه - با حضور سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه، سردار سرتیپ «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه و سردار سرتیپ «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد.

در این مراسم تعدادی خانواده‌های شهدا، معاونت‌ها و پژوهشگران برتر سپاه مورد تجلیل قرار گرفتند و در ادامه از مجموعه سخنرانی‌های سردار سلامی درخصوص پژوهش رونمایی شد.

در این کتاب مجموعه سخنرانی‌های فرمانده کل سپاه در موضوع مورد اشاره از سال ۱۳۸۱ جمع‌آوری شده که از جلد اول آن توسط نماینده ولی‌فقیه در سپاه رونمایی به عمل آمد.

سردار محمدرضا نقدی در این مراسم با بیان اینکه جمهوری اسلامی تنها نظامی است که شرط رهبری آن «علم و دانشمندی» است، گفت: وجود یک عالِم در رأس نظام اسلامی در روایات ما هم تأکید شده است.

وی ادامه داد: پاسداری از انقلاب به پیشتازی در علم نیازمند است و بدون توجه به این راه نمی‌توان ادعای پاسداری از انقلاب را داشت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیان داشت: همه اعضای سپاه پاسداران تا روز آخر عمر و پاسداری باید به مرکز آموزش و پژوهش مجموعه خود متصل و دائما از لحاظ علمی به‌روز باشند و این امر در سپاه به یک روال تبدیل شود.

سردار نقدی گفت: کسی تصور نمی‌کرد ما بعد از انقلاب با این سرعت پیشرفت علمی در حوزه‌های علوم مختلف داشته باشیم. در عین حال این تصور را هم نداشتیم که در حوزه علوم انسانی این‌قدر در طول سال‌ها عقب بمانیم و صرفاً به مجموعه‌ای از متون ترجمه‌شده از مبانی اسلامی و اصول و ارزش های دینی تهی، بسنده کنیم. در این زمینه احتیاج به اصلاح رویکردها و تأمین نیاز کشور در زمینه علوم انسانی داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha