بازدید معاون رئیس جمهور از ایرنا/صدور بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در یازدهمین روز از دی به غربالگری اختلالات روان برای ۲ میلیون نفر، هدیه کمیته امداد به مددجویان اقلیت‌های دینی، صدور بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج، ساخت ۱۵ هزار کلاس درس، آغاز غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان،اتمام معافیت تحصیلی دانشجویان توسط کاربران دانشگاه‌ها و بازدید معاون رئیس جمهور از خبرگزاری ایرنا پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

معاون رئیس جمهور از خبرگزاری ایرنا بازدید کرد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روز دوشنبه - ۱۱ دی‌ماه - و در آستانه ولادت حضرت فاطمه الزاهرا (س) و روز گرامیداشت مقام زن از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بازدید کرد.

 «انسیه خزعلی» با حضور در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی از بخش‌های مختلف این سازمان خبری بازدید کرد و در جشن میلاد حضرت زهرا (س) حضور یافت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

غربالگری اختلالات روان برای ۲ میلیون نفر به صورت رایگان

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت فعال هستند که در سال برای ۲ میلیون نفر غربالگری اختلالات روان به صورت رایگان در این مراکز انجام می‌شود.

حامد مصلحی در حاشیه جلسه همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش با محوریت برنامه سلامت روان (برنامه نماد و سراج) ویژه ضابطان و مشاوران آموزش و پرورش و روانشناسان در هتل قلب در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: از آنجایی که وزارت بهداشت متولی اصلی ارتقای سلامت روان جامعه است، به گسترش خدمات روانشناختی به صورت رایگان در ۲۳ مرکز جامع سلامت اقدام شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 


هدیه یک میلیون تومانی کمیته امداد به مددجویان اقلیت‌های دینی

کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: همزمان با میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نو میلادی، هدیه یک میلیون تومانی این کمیته به حساب مددجویان اقلیت‌های دینی در سراسر کشور واریز شد.

حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: ۲۰۸ خانوار تحت حمایت از اقلیت‌های دینی مسیحی، کلیمی و زرتشتی از این هدیه یک میلیون تومانی برخوردار شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

صدور بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج/هدیه کمیته امداد به مددجویان اقلیت‌های دینی

تکنولوژی پای سفره عقد/بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج صادر شد

دفترهای خیلی بزرگ که عاقدان زیر بغل خود می‌گرفتند و به سختی آنها را حمل می‌کردند؛ در حافظه تاریخی ماندگار است؛ دفاتری که عروس و داماد دوتایی آن را باز می‌کردند و تازه یک نفر هم ورق می‌زد تا عروس خانم در هر صفحه چند امضا بزند؛ معمولا حضار هم با خنده و شوخی این لحظات را سپری می‌کردند اما اکنون ثبت ازدواج هم مانند بقیه امور زندگی الکترونیک شده است.

طبق مفاد شیوه‌نامه حذف دفتر سنتی ثبت ازدواج و بهره برداری از دفتر الکترونیک ازدواج، از اول مرداد ۱۴۰۰ همه دفترخانه‌های رسمی ازدواج، ملزم به استفاده از دفتر الکترونیک ثبت ازدواج و مسدود کردن دفتر سنتی ازدواج شدند. از آن تاریخ، تنظیم و ثبت رسمی همه وقایع ازدواج و اقدامات تبعی یا اقدامات حقوقی احتمالی منتسب به آن، با دریافت شناسه یکتای سند، صرفا در دفتر الکترونیک انجام می‌شود و ثبت سند جدید در دفاتر دست‌نویس از مرداد سال ۱۴۰۰ ممنوع شد؛ به این ترتیب دفاتر ازدواج دست‌نویس حذف شد اما همچنان سند ازدواج به صورت دفترچه‌ای صادر می‌شد تا اینکه طبق بخشنامه حذف دفترچه‌های ازدواج، از تاریخ ۲ آبان ۱۴۰۲ سند دفترچه‌ای و سنتی ازدواج نیز حذف و سند الکترونیک ازدواج، جایگزین آن شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

صدور بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج/هدیه کمیته امداد به مددجویان اقلیت‌های دینی


نرخ فرونشست ایران پنج برابر میانگین جهانی است

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور متوسط نرخ فرونشست ایران را پنج برابر میانگین جهانی عنوان کرد و گفت: اکنون نرخ متوسط جهانی فرونشست زمین اگر سه سانتی متر باشد، متوسط در ایران به ۱۵ سانتی متر می‌رسد.

علی جاویدانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در میان حوادث طبیعی، اتفاقاتی مانند سیل و زلزله در یک لحظه رخ می دهند، تاثیر می گذارند و تمام می شوند، اما در مورد بحرانی مانند فرونشست صحبت از کاهش چند سانتی متری سطح وسیعی از آب های زیر زمینی در سال است و این رقم تاثیر خود را نشان نمی دهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

صدور بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج/هدیه کمیته امداد به مددجویان اقلیت‌های دینی

پیش‌بینی ۲ هزار میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: عمر ۶۸ هزار سیستم گرمایشی تمام شده و اکنون به تعمیرات نیاز دارند، همچنین سیستم گرمایشی ۵۱ هزار کلاس درس باید استانداردسازی شود و از حرارت غیرمستقیم (حذف بخاری گازی) در کلاس درس استفاده شود که ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این کار پیش بینی شده است.

حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره نوسازی سیستم گرمایشی مدارس و حذف بخاری‌های غیراستاندارد، اظهار کرد: مدارس نوساز با سیستم گرمایشی استاندارد ساخته و به دانش‌آموزان تحویل داده می‌شوند، یعنی حرارت مستقیم در کلاس درس وجود ندارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

صدور بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج/هدیه کمیته امداد به مددجویان اقلیت‌های دینی


توضیح سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره معافیت بازیکنان لیگ برتر

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: ابلاغیه انجام خدمت سربازی بازیکنان تیم های ورزشی که در مهر ماه امسال اتفاق افتاد، متوقف شد.

حسین زاهدی درباره آخرین تصمیم سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره ورزشکاران مشمول خدمت سربازی اظهار داشت: با جلساتی که با وزارت ورزش داشتیم قرار بر این شد که با فدراسیون و بازیکنان هماهنگی های لازم صورت گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

صدور بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج/هدیه کمیته امداد به مددجویان اقلیت‌های دینی


قدردانی تشکل‌های فرهنگیان از رئیس جمهور برای اجرای طرح رتبه‌بندی

تشکل‌های فرهنگیان کشور در نامه‌ای با قدردانی از آیت‌الله رئیسی برای اجرای طرح رتبه‌بندی اعلام کردند که این طرح در دولت سیزدهم و با عملی شدن وعده رئیس جمهور به فرهنگیان به اجرا درآمد و سهم مناسبی از بودجه کشور نیز به این مهم تخصیص داده شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.
 

صدور بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج/هدیه کمیته امداد به مددجویان اقلیت‌های دینی

معلمین آموزش ابتدایی مدارس غیردولتی با ۲۵ ساعت کار تمام وقت می‌شوند

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: با مصوبات جدید مجلس شورای اسلامی معلمین آموزش ابتدایی مدارس غیردولتی با ۲۵ ساعت کار می‌توانند از تمامی مزایای قانون کار و بیمه بهره ببرند.

احمد محمودزاده با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی و اهتمام نمایندگان مجلس، اظهارداشت: نقطه طلایی مصوبات مجلس شورای اسلامی که در ۱۷ بند صورت پذیرفت توجه به حقوق و بیمه معلمین مدارس غیردولتی بود که بعضا در این مورد در حق آنها و زحماتی که در کلاس درس متقبل می شدند اجحاف صورت می گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

صدور بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج/هدیه کمیته امداد به مددجویان اقلیت‌های دینی

۱۵ هزار کلاس درس از سال گذشته ساخته شده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۵ هزار کلاس درس از سال گذشته تاکنون به محیط یادگیری دانش‌آموزان اضافه شده است.

حمیدرضا خان‌محمدی در نشستی با مسئولین شورای بانوان خیر مدرسه ساز استان‌های کشور به مناسبت روز زن ،اظهار کرد: رهبری در ۱۲ اردیبهشت تاکید کردند اگر می‌خواهیم از گردنه‌های دشوار عبور کنیم، باید به آموزش و پرورش توجه کرد و همه این جمع به آموزش و پرورش توجه می‌کند چراکه شرط آموزش و پرورش خوب محیط و فضای خوب یادگیری است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

صدور بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج/هدیه کمیته امداد به مددجویان اقلیت‌های دینی

آغاز غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان/حضور ۷۰ هزار رابط مشاور در مدارس

مدیرکل امور تربیتی و سلامت روان وزارت آموزش و پرورش از اجرای غربالگری سلامت روان برای نخستین بار در پایه‌های اول، دوم و پنجم ابتدایی و هفتم، هشتم و دهم متوسطه با حضور ۷۰ هزار رابط مشاور در مدارس خبر داد.

امیر تجلی نیا در حاشیه جلسه همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش با محوریت برنامه سلامت روان ( برنامه نماد و سراج) ویژه ضابطین و مشاوران آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: اسناد بالادستی آموزش و پرورش بر احیا و ایفای راهنما و مشاوره کارکنان و معلمان مدارس تاکید دارد که باید از ظرفیت رابطان مشاور آموزش و پرورش برای انجام و مدیریت مداخلات روانشناختی استفاده شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

صدور بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج/هدیه کمیته امداد به مددجویان اقلیت‌های دینی

اتمام معافیت تحصیلی دانشجویان توسط کاربران دانشگاه ها

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای از ثبت اتمام معافیت تحصیلی (فارغ التحصیل، انصراف، اخراج و ترک تحصیل) دانشجویان توسط کاربران دانشگاه ها خبر داد.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: در راستای تسریع و تسهیل فرآیند معافیت تحصیلی، از آذر ماه امسال ثبت اتمام معافیت تحصیلی دانشجویان(فارغ التحصیل، انصراف، اخراج و ترک تحصیل) تنها توسط کاربران دانشگاه ها و از طریق سامانه سخا انجام می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

صدور بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج/هدیه کمیته امداد به مددجویان اقلیت‌های دینی

مدیر مسئول روزنامه «کارون» مجرم شناخته شد

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه به اتفاق آراء، مدیر مسئول روزنامه «کارون» را مجرم شناختند و مستحق تخفیف ندانستند.

اکبر نصراللهی اظهار داشت: اتهام منصور قنواتی مدیرمسئول روزنامه «کارون»، نشر مطالب خلاف واقع و شایعات موضوع شکایت اداره کل اطلاعات خوزستان بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

صدور بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج/هدیه کمیته امداد به مددجویان اقلیت‌های دینی

راه‌اندازی ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی و ۱۰۰۰ تخت مجردی تا پایان سال

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه توسعه خوابگاه‌های مجردی و متاهلی برنامه اصلی دانشگاه‌های علوم پزشکی است، از راه‌اندازی ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی و ۱۰۰۰ تخت خوابگاه مجردی تا پایان سال در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

دکتر احد بنار اظهارداشت: برخی از دانشگاه‌ ها تسهیلاتی را دریافت کرده و خوابگاه‌ های مجردی را به سرانجام رسانده اند که حدود هزار تخت مجردی در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه های علوم پزشکی، افتتاح می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

صدور بیش از ۸۶ هزار سند تک برگ ازدواج/هدیه کمیته امداد به مددجویان اقلیت‌های دینی


اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha