شتاب‌بخشی به طرح توسعه فاضلاب غرب صدرا: افزایش ظرفیت پکیج تصفیه‌خانه

شیراز-ایرنا-توسعه شبکه فاضلاب و ارتقای تصفیه خانه شهر صدرا در دستورکار است که با احداث یک خط جریان جدید، ظرفیت پکیج تصفیه‌خانه غرب این شهر از سه هزار به سه هزار و ۷۰۰مترمکعب افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا،شهر صدرا که در ۱۵ کیلومتری شمال غربی شیراز است و جمعیت آن روز به روز در حال افزایش است، نیاز مبرمی به حل مشکلاتی از جمله نداشتن تصفیه‌خانه استاندارد و شیوع بوی بد فاضلاب دارد.

طبق آخرین اعلام شرکت آب و فاضلاب شیراز از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۶۵ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب در شهر شیراز، صدرا و روستاها اجرا شده است.

این فعالیت‌ها با هدف ساماندهی شبکه‌های فاضلاب و مدیریت منابع آب همچنان ادامه دارد.

چندی پیش هم مدیر عامل آب و فاضلاب شیراز از احداث مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب غربی شهر جدید صدرا خبر داد و گفت: با توجه به کمبود ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر جدید صدرا از محل اعتبارات عمرانی پیمانکار احداث مدول اول تصفیه خانه فاضلاب غربی صدرا به روش لجن فعال پیشرفته (کاروسل) انتخاب شده و اکنون در مرحله انجام عملیات مقدماتی و تجهیز کارگاه است‌.

بهمن بهروزی گفت: مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب غربی شهر جدید صدرا با ظرفیت ۱۳ هزار مترمکعب در شبانه روز جمعیت حدود ۹۰هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در حال حاضر نیز رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز از شتاب‌بخشی به اجرای این پروژه خبر داده و علام کرده که با احداث یک خط جریان جدید، ظرفیت پکیج تصفیه‌خانه غرب صدرا از سه هزار به سه هزار و ۷۰۰ مترمکعب افزایش یافت.

بهروزی در این باره افزود: افزایش جمعیت ساکن در غرب صدرا و نیز افزایش حجم فاضلاب جمع‌آوری‌شده، شرکت آب و فاضلاب شیراز را بر آن داشت تا زمان تکمیل احداث مدول اول تصفیه‌خانه غرب صدرا، ظرفیت پکیج تصفیه‌خانه موجود افزایش دهد.

مدیرعامل آبفا شیراز با اشاره به افزایش ۷۰۰ مترمکعب ظرفیت پکیج تصفیه‌خانه گفت: این افزایش کمیت و ظرفیت پکیج تصفیه‌خانه غرب صدرا با استفاده از توان متخصصان داخلی شرکت صورت گرفت.

همان‌گونه که گفته شد ساکنین برخی مناطق شهر صدرا از وجود مشکلات ناشی از کمبود تصفیه‌خانه ازرده خاطر هستند؛ اگرچه شرکت آب و فاضلاب شیراز تلاش خود را برای توسعه تصفیه‌خانه در این منطقه به کار گرفته اما نیاز است این اقدامات تا رسیدن به نتیجه مطلوب تداوم داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha