۱۱ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۲۵
کد خبرنگار: 5202
کد خبر: 85340583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرادی: اعتبارات فعلی، تامین‌کننده کف نیازهای ورزش هم نیست

تهران- ایرنا-رئیس فدراسیون والیبال به انتقاد از بودجه اندک ورزش پرداخت.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا ، وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال در نشست قهرمانان و روسای فدراسیون‌های ورزشی با رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جلسات زیادی برگزار شده اما امیدواریم این جلسه منتج به نتیجه شود. وعده‌های زیادی داده شده اما هنوز اعتبارات ورزش به کف نیازهای این بخش هم نرسیده است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد نگاه دولت به ورزش مانند نگاه ناظم‌های مدرسه به زنگ ورزش و بی‌اهمیت است، اظهار داشت: ورزش را نباید اینطور دید، ورزش مقوله مهم و پیچیده‌ای است و کشورهای پیشرفته از روی رندی و تیزهوشی برای آن هزینه می‌کنند.

مرادی یادآور شد: برای کسب یک مدال طلا در المپیک، ۲ و نیم میلیون دلار هزینه می‌شود تا او مدال بگیرد. ما برای مدال‌آورانمان که چنین بودجه‌ای هزینه نمی‌کنیم. وقتی این قهرمان با مرارت و سختی مدال گرفتند، ما چه حمایتی از او می‌کنیم. قهرمان المپیک در هیچ جای دنیا، دغدغه مسکن و معیشت ندارد.

سرپرست فدراسیون والیبال یادآور شد: ورزش تنها فرصت برای اهتزاز پرچم ایران در دنیا است و باید به همان میزان هم به این بخش توجه شود. معتقدم باید برای فدراسیون‌های المپیکی یک سرفصل بودجه درنظر گرفته شود که اعتبارات را از سازمان برنامه و بودجه به صورت مستقیم دریافت کنند. حتی با دو برابر و ۵ برابر کردن بودجه ورزش هم به بودجه نرمال ورزش دنیا نرسیده‌ایم.

مرادی با اشاره به اینکه برای اینکه نیازهای ورزش با اعتبارات تخصیص داده شده پر شود، باید یک حرکت انقلابی صورت بگیرد، افزود: در حالی هزینه اعزام یک تیم والیبال به مسابقات در برزیل ۱۲ میلیارد شد که بودجه‌ای که وزارت ورزش به ما می‌دهد این عدد است.

وی با بیان اینکه حذف ماده ۱۳۴ معافیت مالیاتی عملکرد ورزش خطرناک است، گفت: فدراسیون‌ها فقط هزینه می‌کنند و درآمد ندارند.به فکر معیشت و مسکن ورزشکاران باشید، این دولت، دولت انقلابی است و انتظار می‌رود این مشکلات را حل کند. به قهرمان المپیک نباید در وسط بیابان خانه بدهند، باید در بهترین جای شهر خانه داشته باشد تا اعتبارش در جامعه حفظ شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha