برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها با حضور وزیر ورزش

تهران- ایرنا- آیین روایت خاطرات پهلوانی‌ها و قهرمانی‌های سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر ورزش و جامعه ورزش در محل فدراسیون ورزش جانبازان و توانیابان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مراسم چهارمین سالگرد سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در فدراسیون جانبازان و توانیابان برگزار شد.

در این مراسم محمود خسروی‌ وفا رئیس کمیته ملی المپیک، مریم کاظمی‌پور معاونت امور ورزش بانوان، سینا کلهر معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی، محسن خمارلو مدیر مجموعه ورزشی شیرودی، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، مهیار عسگریان سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، محمدشروین اسبقیان مشاور و مدیر کل حوزه وزارتی، حسین رضازاده عضو هیئت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری، علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌بردای و جمعی از روسای فدراسیون‌ها و جامعه ورزش حضور داشتند.

وزیر ورزش و جوانان پس از حضور در فدراسیون جانبازان و توان‌یابان، به مقبره شهید گمنام این فدراسیون رفت. در ادامه ورزشکاران پارالمپیکی بسکتبال پیراهنی با نام وزیر ورزش و جوانان به رسم یادبود به کیومرث هاشمی اهدا کردند.

در این مراسم بنرهایی از تمثال شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت، شهدای ورزشکار و شهدای جنگ تحمیلی در سالن بسکتبال فدراسیون جانبازان و توانیابان نصب شده بود. همچنین برخی فدراسیون‌ها با نصب بنر در محل برگزاری مراسم یاد و خاطره سردار دل‌ها را گرامی داشتند.

مراسم با پخش سرود ملی و تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و در ادامه مرشد به اجرایی آئینی پرداخت و اشعاری در مدح حضرت زهرا (س) و روز مادر سرود.

در سالن محل برگزاری مراسم همچنین جملاتی از بیاناتی رهبر انقلاب در تمجید از عملکرد و رفتار ورزشکاران پارالمپیکی دیده می‌شود. پخش کلیپی از سخنان سردار دل‌ها در وصف حضرت زهرا (س) و روز مادر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امسال با شعار شهید القدس برگزار می‌شود.

سید محمدشروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و توان‌یابان نخستین سخنران این مراسم بود که سخنان خود را با سلام و صلوات به ساحت شهدا به ویژه شهیدان حاج قاسم و سیدرضی آغاز کرد.

وی گفت: حاج قاسم پهلوانی بی‌بدیل بود، او رزمنده‌ای بی‌قرار اما صبور و فکور و بی‌ادعا و بی‌غرور بود. سردار دل‌ها مالک اشتر زمان بود و توسل به ائمه داشت. او کربلا نرفته کربلایی بود و معراج نرفته آسمانی بود و قیامت نرفته بهشتی بود. او بازمانده از سپاه امام حسین (ع) بود که در رکاب پیر جماران حضور داشت و ثمره فعالیت وی نفوذ در قلب بود.

عروج: توسل حاج قاسم ورق جنگ ۳۳ روزه را برگرداند

سردار خسرو عروج همرزم شهید سلیمانی دیگر سخنران این مراسم بود. وی گفت: مسوولیتی در این عالم بر عهده ما است و این موضوع شامل همه است و تاکید ائمه است. حضرت امام (ره) بعد از شکست حصر آبادان به رزمندگان اعلام کردند اگر شما دشمن را نشناسید و حمله کنید منجر به شکست می‌شود، اما رزمندگان ما شناخت خوبی از دشمن داشتند و از میدان خطر به خوبی آگاه بودند و در میدان اختیاری جهاد می‌کنند، لذا پیروزی حتمی است.

همرزم شهید سلیمانی داد: سه دهه با حاج قاسم همرزم بودم و در جنگ ۳۳ روزه هم همراه ایشان بودم. در روز یازدهم شرایط سختی بود و قرارگاه تشکیل شد؛ تا جایی که حاج قاسم به اتاق رفت و توسل کرد و حال عجیبی داشت. توسل وی نتیجه داد و ورق جنگ برگشت. با اینگونه توسل‌ها بود که نتیجه نبردهای سخت تغییر کرد و حتی موجب اعتراف رییس جمهوری آمریکا به شکست شد.

وی گفت: امروز نیروهای جهادی در فلسطین مدیون راهبرد حاج قاسم هستند و توانستند شکست بزرگی را به اسرائیل تحمیل کنند. شجاعت در ذات حاج قاسم بود. او چیزی برای خود نخواست و ساده زیست بود.

در پایان این مراسم از خانواده‌ رضایی شهید دفاع مقدس و خانواده‌های ذوالفقاری و شهروز مظفری‌نیا شهدای مدافعان حرم و همچنین از جانباز مدافع حرم امیرحسین حاجی‌نصیری ورزشکار رشته تیراندازی نیز تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha