تاکید رئیس مدیریت بحران کشور بر تامین بالگرد هوایی برای کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- ایرنا- ، محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دیدار با سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت تامین بالگرد هوایی برای استان سخت گذر با شمار روستاهای فراوان و کوهستانی و پراکنده تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این زمینه نهایت همکاری را با استان انجام خواهیم داد.

او همچنین طی تماس با پیرحسین کولیوند رئیس سازمان هلال احمر و سردار محمدی رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر بر رفع مشکل نبود بالگرد در استان کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد.

نامی بر نوسازی لجستیک هلال احمر استان تاکید کرد و ادامه داد: به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن این استان نیاز است تجهیزات هلال احمر بروز رسانی شود.

گفتنی است؛ نامی تا پایان دی ماه به کهگیلویه وبویراحمد سفر خواهد کرد و از نزدیک مشکلات را مورد بررسی قرار می دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان نیازمند اختصاص بالگرد به اورژانس هوایی برای نجات مردم در شرایط بحران است که در مناطق کوهستانی و صعب العبور زندگی می کنند.

سید علی احمدزاده روز سه شنبه با محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور دیدار کرد و در حاشیه آن رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر بهسازی و به روزرسانی تجهیزات امدادی این استان تاکید کرد.

سید علی احمدزاده تاکید کرد: دفع آب های سطحی دیگر موردی است که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، قرار شده استان برای ایمن سازی رودخانه ها پروژه هایی با اعتبار 20 هزار میلیارد ریال تعریف کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ایمن سازی رودخانه بشار، ادامه داد: می طلبد طرح های آبخیزداری در استان مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: مساعدت لازم برای روستاهای در معرض رانش زمین و روستاهایی که رانش داشته اند از جمله له خرگوشی، دال گنجی و چند روستای دیگر منطقه سیلاب و کلوار انجام شود.

احمدزاده همچنین با اشاره به جابه جایی روستاهای در مسیر سد تنگ سرخ، گفت: پنج روستا در حوزه این سد قرار گرفته است که ضرورت دارد کمک شود تا جابه جا شوند.

کهگیلویه و بویراحمد؛ استانی کوهستانی و دارای جمعیت روستایی و عشایری فراوان ساکن در نقاط دور افتاده و سخت گذر، نیاز حیاتی به اورژانس هوایی دارد.

حدود ۴۲ درصد جمعیت استان ساکن روستا، از طرفی پراکندگی زیاد روستاها در استان خدمات رسانی را با مشکل مواجه می کند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha