پرداخت تسهیلات ۳.۵ میلیارد ریالی مقاوم سازی مسکن روستایی در آذربایجان شرقی آغاز شد

تبریز- ایرنا- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ آذربایجان شرقی گفت: از امروز پرداخت تسهیلات مقاوم سازی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی مساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مسعود رادبه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تسهیلات با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا می شود و ۲۴ تا ۳۶ ماه تنفس برای آغاز بازپرداخت اقساط در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه افزایش میزان تسهیلات از ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نقش مهمی در ایجاد رغبت در مردم برای مقاوم سازی مساکن روستایی خواهد داشت، گفت: سهمیه استان که از سال ۱۳۸۴ تاکنون سالانه ۱۲ هزار واحد بود، امسال به ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد افزایش یافت.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ آذربایجان شرقی با بیان اینکه استان رتبه چهارم کشور از نظر میزان سهمیه ابلاغی را دارد، از ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خواست با مراجعه به ادارات بنیاد مسکن شهرستان ها نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.
رادبه اعلام کرد: از ۳۰۵ هزار و ۴۰ واحد مسکونی روستایی استان که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ احصا شده، تا کنون ۱۵۶ هزار واحد با مشارکت خود اهالی و با استفاده از تسهیلات بانکی بنیاد مسکن مقاوم سازی شده است.

به گزارش ایرنا، امسال در حدود چهار هزار واحد روستایی در استان آذربایجان شرقی مقاوم سازی شده است و انتظار می رود با افزایش تسهیلات، روند نوسازی این واحدها افزایش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha