۱۲ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۳۳
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85341749
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۸ درصدی اقتصاد گوشه‌ای از دستاوردهای دولت سیزدهم است

قرچک- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: دولت سیزدهم در طول ایام فعالیت خود، با تمام توان تلاش داشته تا ضمن رفع مشکلات، کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد که رشد ۸ درصدی اقتصاد، تنها گوشه‌ای از این دستاوردها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی‌ مهری شامگاه سه‌ شنبه در مراسم گرامی داشت دهه بصیرت و چهارمین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد حضرت ولی عصر(عج) روستای داودآباد قرچک برگزار شد اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر، به تفکر و مکتب حاج قاسم سلیمانی نیاز دارد تا بتواند در برابر توطئه‌های همه جانبه دشمنان فائق آید.

وی افزود: مقاومت در برابر ظلم، اعتماد به نیروهای داخلی و استفاده از توان و ظرفیت‌های کشور، تفکری است که حاج قاسم سلیمانی با تکیه بر آن توانست در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادگی نموده و محور مقاومت در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی متحد کند.

وی با تأکید بر این که برای رفع مشکلات، نباید چشم به بیرون از کشور داشت تصریح کرد: دولت گذشته همه امورات کشور و رفع مسائل اقتصادی را به برجام گره زده بود، تفکری باعث شد تا کشور سالها با عقب‌ماندگی مواجه شود.

علی‌ مهری تصریح کرد: مرگ روزانه ۷۰۰ نفر در جریان شیوع ویروس کرونا محصول تفکر نگاه به خارج از کشور بود.

وی گفت: با کم‌کاری دولت قبل در حوزه انرژی، کشور با چالش جدی کمبود برق و گاز و تبدیل شدن آن به بحران مواجه شده بود و مردم هر روز شاهد قطعی برق در تابستان بودند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تورم سنگین تحمیل شده به کشور را حاصل یک دهه کم کاری دولت‌های قبل اعلام کرد و افزود: دولت سیزدهم با سعی و تلاش فراوان و کار شبانه روزی موفق شد تا ضمن ایجاد آرامش در کشور، زمینه کاهش تورم و رشد اقتصادی ۸ درصدی را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان قرچک در حوزه‌های مختلف گفت: شهرستان قرچک با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده مسئولان و با فعالیت واحدهای مختلف تولیدی در شهرک صنعتی، در حال تبدیل شدن به قطب تولید کیف، کفش و آجیل کشور است و دولت با تمام توان از سرمایه‌گذاران مستقر در این شهرستان حمایت می‌کند.

وی یکی از مهمترین برنامه استانداری تهران را حمایت از توسعه مشاغل خانگی یاد کرد و افزود: یکی از برنامه‌های استانداری تهران، احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس ۵ کیلو واتی در پشت بام خانه های روستایی است تا ضمن تولید برق، روستائیان به طور میانگین، ماهیانه ۱۵ میلیون ریال درآمد کسب کنند.

در پایان این مراسم، از تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌ شرق تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha