۱۳ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85341962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده انگلیس: لندن باید از حمایت تسلیحاتی از اسرائیل دست بردارد + فیلم

تهران- ایرنا- نماینده پارلمان انگلیس از لندن و کشورهای غربی خواست که تحریم های فوری علیه رژیم صهیونیستی اعمال کنند تا به جنایاتش علیه ساکنان غزه پایان دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از عربی ۲۱، «کلودیا وب» نماینده پارلمان انگلیس خواستار تحریم های فوری رژیم صهیونیستی و قطع کامل حمایت تسلیحاتی و مالی از این رژیم به منظور فشار وارد آوردن به آن برای توقف جنایات بی سابقه و رفتار ضدبشری آن با فلسطینیان شد.

وی در گفت وگو با عربی ۲۱ بیان کرد: رژیم آپارتایدی در جنوب آفریقا برای چند دهه پابرجا بود، اما هنگامی که این رژیم در معرض تحریم ها قرار گرفت و افکار عمومی بین المللی علیه آن موضع گرفت، به سرعتِ موشک سرنگون شد.

این نماینده پارلمان انگلیس ادامه داد: اوضاع در غزه بسیار هولناک است. بمباران های اسرائیل، بیمارستان‌ها را در وضعیت رعب آوری قرار داده است. از هر ۱۰ نفر از ساکنان غزه، هفت نفر در معرض گرسنگی شدید قرار دارند.

وب اضافه کرد: مردم غزه در سکوت منتظر مرگ هستند. اسرائیل نیت خود را به طور آشکار بیان کرده و این به سطح جنایات جنگی و ضدبشری می رسد. سازمان های حقوق بشری تاکید کرده اند که با حمایت آمریکا و انگلیس کشتار جمعی و پاکسازی نژادی رخ می دهد.

وی تصریح کرد که کشتار ساکنان غزه ماهیت استعماری و نژادپرستانه رژیم اسرائیل را آشکار کرد. محاکم بین المللی باید به مسئولیت خود برای تحقق عدالت عمل کنند.

این نماینده پارلمان انگلیس افزود: بریتانیا مسئول مستقیم اعلامیه بالفور است، از این رو به طور حتم مسئول اوضاع کنونی میان اسرائیل و فلسطین است، باید کاری انجام دهد و در راستای برقراری صلح و توقف جنگ و نزاع حرکت کند که متاسفانه در عمل روی نمی دهد.

وب تاکید کرد که وجهه رژیم اسرائیل به علت جنگ کنونی در غزه خدشه دار شده و هرگز قابل ترمیم نیست و حداقل دهه ها طول خواهد کشید تا این وجهه مخدوش ترمیم شود.

وی همچنین اعلام کرد: رویکرد و موضع دولت‌های انگلیس و آمریکا در ضدیت با مواضع دیگر کشورهاست و قابل قبول نیست. اخیرا سازمان ملل قطعنامه آتش بس را تصویب کرد و بیشتر کشورها خواهان پایان این کشتار هستند؛ اما آمریکا بر مخالفت با آتش بس اصرار دارد و انگلیس نیز طبق معمول رای ممتنع داد و این ننگ آور است.

این نماینده اضافه کرد: ما نیاز داریم که فشار بیشتری به «ریشی سوناک» نخست وزیر و دولت انگلیس وارد کنیم. انگلیس نمی‌تواند تماشاگر اوضاع باشد. اوضاع در غزه شبیه روز قیامت است.

وی در ادامه تاکید کرد که افکار عمومی انگلیس ضد جنگ هستند و میلیون‌ها نفر با برگزاری تظاهرات، آن را اعلام کرده اند.

این نماینده در پاسخ به این سئوال که اگر رژیم صهیونیستی با آتش بس مخالفت کند، غربی ها چکار می‌توانند انجام دهند؟ گفت: کشورهای غربی باید تحریم های فوری علیه اسرائیل انجام دهند و حمایت مالی و تسلیحاتی از آن را قطع کنند که این کار را انجام نداده‌اند. این نفاق در مواضع آنها را نشان می‌دهد، زیرا از اوکراین در جنگ روسیه به طور کامل حمایت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha