۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85342140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۵۰ مشترک گاز بخش خانگی خراسان‌شمالی پرمصرف هستند

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: ۳۳۱ هزار و ۵۰ مشترک بخش خانگی در استان وجود دارد که ۵۵۰ مشترک در گروه پر مصرف قرار دارند.

سید محمود هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: میران مصرف ۳۳۰ هزار و ۵۰۰ مشترک این استان در بین پله های یک تا ۶ قرار دارد و به نوعی خوش مصرف محسوب می شوند اما ۵۰۰ مشترک در پلکان هشت تا ۹ گروه پر مصرف و ۵۰ مشترک نیز در گروه بسیار پرمصرف هستند.

وی افزود: میزان مصرف گاز بخش خانگی استان در ۲۴ ساعت گذشته تغییری نداشته اما همچنان از شهروندان می خواهیم که برای پایداری گاز صرفه جویی کنند.

هاشمی میزان مصرف گاز روزانه استان را با احتساب همه بخش ها هشت تا ۱۰ میلیون متر مکعب دانست و گفت: مشترکان خانگی تا حدودی صرفه جویی گاز دارند اما متاسفانه بخش صنایع و مشترکان سازمان ها و ادارات الگوی مصرف را رعایت نمی کنند.

وی افزود: صرفه جویی گاز باید در سطح ادارات و مراکز غیر دولتی اجرایی شود و میزان دمای ۱۸ درجه سانتیگراد را باید در این اماکن رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: از ابتدای آذرماه بیش از سه هزار مورد پایش اندازه گیری و نظارت مصرف گاز طبیعی در سطح استان انجام و برای ۶۴ سازمان و نهاد دولتی و عمومی اخطار قطع گاز صادر شد.

هاشمی ادامه داد: در این پایش ها بررسی رعایت دمای ۱۸ درجه در کلیه فضای داخلی ادارات، خاموش کردن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از پایان وقت اداری، خاموش کردن وسایل گرمایشی و موتورخانه ها بعد از ساعت اداری و روزهای تعطیل، استفاده از دستگاه های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا در فرآیند بازدیدها مورد تاکید قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، خراسان‌شمالی در انتهای خط لوله گاز خانگیران سرخس واقع شده و همواره در فصول سرد سال با افت فشار گاز مواجه است و تامین سوخت در این فصول به دغدغه اصلی صنایع استان تبدیل شده و مسوولان از اینک در تکاپو و چاره‌اندیشی برای تامین سوخت زمستانه هستند.

نکته قابل تامل این است که سوخت این صنایع از گاز طبیعی است و در فصل سرد سال و هنگام برودت هوا با مشکل کمبود سوخت مواجه می شوند و برای تامین سوخت بخش خانگی جریان گاز در این صنایع قطع می شود.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha