افتتاح گذر غذا و گردشگری در شرق تهران
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - همزمان با فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گذر غذا و گردشگری شرق تهران با عنوان «گذر برکت» جهت ارائه خدمات به ساکنین مناطق ۴، ۸، ۷، ۱۳، ۱۴ پایتخت آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر روز چهارشنبه با اشاره به اینکه هدف اولیه ایجاد گذرهای گردشگری، رونق گردشگری و آوردن نشاط و سرزندگی در شهر است، از رعایت استانداردهای لازم در این گذر از جمله نظام‌مند بودن فعالیت غرفه‌ها و ارائه خدمات در ساعات کاری مشخص خبر داد. ‌

سعید بیگی با اشاره به اینکه این سومین گذر با هدف ارائه خدمات مشخص در شهر تهران است، افزود: هدف از ارائه خدمات به شهروندان در قالب گذرها حل چالش‌ها و موضوعاتی است که مدیریت شهری با آنها مواجه است که از جمله آن می‌توان به فضاهای مرده، نا امن و بدون استفاده در سطح شهر اشاره کرد که با این باز طراحی زنده شده و توسعه خواهند یافت.

وی با بیان اینکه قبل از احداث گذرگردشگری برکت، این مکان جزو مکان‌های بی دفاع شهری بود، اظهار کرد: خیلی از همسایگان در تماس با شهرداری از ناامنی این مکان ابراز نارضایتی داشتند که با احداث گذر گردشگری برکت این مشکل برطرف و به نوعی یک تهدید تبدیل به فرصت شد.

بیگی با بیان اینکه در گذر گردشگری برکت، ۲۷ غرفه غذا و سه غرفه هم برای موضوعات فرهنگی و فروش کتاب در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بهره بردار گذر گردشگری برکت برای اینکه این گذر رونق بگیرد در ۶ ماه اول در پرداخت کرایه غرفه‌ها، ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

گذر غذا - سی تیر

شهردار منطقه هشت نیز در تشریح اقدامات مجموعه مدیریت شهری برای افتتاح این گذر اظهار کرد: شهرداری منطقه با مشارکت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر برای اولین بار در محدوده شرق تهران اقدام به طراحی گذر غذا و گردشگری با ۳۰ غرفه در بلوار شاهد کرد که ۲۷ غرفه آن به ارائه خدمات غذایی و سه غرفه آن به اقلام فرهنگی اختصاص داده شده است.

فاطمه تنهایی با تأکید بر رعایت تمامی ملزومات بهداشتی و ایمنی در این پروژه تصریح کرد: با توجه به تجاربی که مدیریت شهری در راه‌اندازی گذرها داشته، مکان سنجی فضای این گذر در مجاورت بوستان در نظر گرفته شده تا امکان استفاده امن خانوده‌ها و کودکان از آن فراهم شود.

به گفته وی، در این راستا بهسازی نیمکت‌ها و سرویس بهداشتی بوستان، تامین نور و فضای پارکینگ در این گذر برای تسهیل استفاده شهروندان در نطر گرفته شده همچنین این گذر به فاضلاب شهری متصل و موارد محیط‌ زیستی نیز رعایت شده است.

وی در خصوص چگونگی نظارت بر این گذر افزود: طی هماهنگی‌ با شرکت ساماندهی، کیوسک‌هایی که در ابتدا و انتهای گذر تعبیه شده، نظارت کافی بر ساعات کاری، امنیت و آسایش مجاوران این گذر دارند.

به گزارش روابط‌ عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، این گذر گردشگری و عرضه غذا در منطقه تهرانپارس بلوار شاهد جنب بوستان سحرگاه ایجاد شده است و اهالی این منطقه و محلات همجوار و دیگر مناطق تهران می‌توانند از خدمات غرفه‌های این گذر بهره مند شوند.

همچنین یک گذر گردشگری و غدا نیز در منطقه غرب تهران در خیابان بدرالزمان قریب در منطقه ۹ شهرداری پیشتر ایجاد شده که دارای ۲۰ غرفه عرضه غذا و محصولات صنایع دستی است.

دیگر گذر گردشگری و غذا در خیابان سی تیر تهران ایجاد شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha