۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85342389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: راه‌اندازی ایستگاه خودکار هواشناسی مطالبه مردم دزفول است

دزفول – ایرنا – فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: راه اندازی ایستگاه خودکار هواشناسی در این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی شمال خوزستان از مطالبه‌های مردم و کشاورزان دزفول است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ویژه، علیرضا خردمند روز چهارشنبه در نشست مشترک با مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: دزفول یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی و باغی در خوزستان و کشور است و با توجه به اهمیت پیش‌بینی‌های هواشناسی در فعالیت کشاورزان، تقویت هواشناسی دزفول مورد تاکید است.

خردمند افزود: افزایش ارتباط با رسانه‌ها و همچنین اطلاع رسانی دقیق و فوری از وضعیت جوی به ویژه در شرایط خاص انتظار مردم از اداره هواشناسی است.

وی ادامه داد: ارتقای بیش از پیش تجهیزات، ایجاد ایستگاه خودکار هواشناسی و تقویت فنی و نیروی انسانی اداره هواشناسی صفی آباد دزفول از جمله مطالبه‌های مهم برای ارتقای این اداره است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رشنو در این دیدار به عنوان سرپرست اداره هواشناسی صفی آباد دزفول معارفه و از زحمات پیریایی که به افتخار بازنشستگی نائل آمد، تقدیر شد.

سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول بالغ بر ۹۰ هزار هکتار است که از این مساحت ۶۵ هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و ۲۵ هزار هکتار کشت دیم است.

سالانه را بیش از ۲.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در دزفول شامل یک میلیون و ۸۳۸ هزار تن محصولات زراعی، ۷۹ هزار تن محصولات باغی،‌ چهار هزار و ۳۸۳ تن گوشت قرمز، ۳۳ هزار و ۳۲۳ تن شیر، ۳۱ هزار تن مرغ، یک هزار و ۵۱۰ تن تخم مرغ، یک هزار و ۴۷۸ تن عسل و ۲ هزار و ۱۹۰ تن انواع آبزیان سالانه در دزفول تولید می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha