۶۰ هزار شعبه در سامانه جامع ستاد انتخابات کشور ثبت شد

اراک - ایرنا - سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ۶۰ هزار شعبه در سامانه جامع ستاد انتخابات کشور ثبت شده و عوامل در حال معرفی شدن است.

به گزارش ایرنا، « محسن اسلامی» چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک، با تسلیت حادثه تروریستی کرمان، افزود: پیش‌بینی می‌شود تعداد شعب به ۶۵ هزار شعبه برسد.

وی بیان کرد: در حال بررسی و آزمایشات شعب هستیم تا کمترین نقص در احرازها صورت گیرد.

دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: ستادهای انتخابات استان‌ها آمادگی برگزاری انتخابات را دارند، هیات‌های اجرایی تشکیل شده، امکانات زیرساختی ایجاد شده و
مسیر نقشه راه برای انتخابات ۱۱ اسفند مشخص و روشن است.

اسلامی اظهار کرد: ستاد امنیت انتخابات در ستاد انتخابات شکل گرفته و تمام دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و نظامی که در امر انتخابات مسئولیت دارند، نشست‌های منظمی در ذیل ستاد انتخابات داشته‌اند و موضوعات با جدیت رصد می‌شود.

وی گفت: بر اساس قانون، فرماندهی انتظامی کشور مسئولیت امنیت شعب اخذ رای را برعهده دارد و هماهنگی‌های خوبی با این نیرو صورت گرفته است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: شعب باید بالاترین آنتن‌دهی را داشته باشد و در این راستا نرم‌افزاری تهیه شده است.

اسلامی تصریح کرد: احزاب و گروه‌های سیاسی می‌توانند فعالیت داشته باشند و نشست‌های متعدی در خصوص احزاب شکل گرفته و نشستی اخیرا با حضور رئیس جمهور، وزیر کشور و مجموعه ستاد انتخابات کشور برگزار شد.

وی بیان کرد: مجری برگزاری انتخابات هستیم، اجرای قانون و مسیر برگزاری این آزمون سیاسی هدفمند دنبال می‌شود و هدف اجرای قانون است و این مهم به همه ستادهای انتخاباتی ابلاغ شده است.

اسلامی در خصوص هزینه‌کرد نامزدهای انتخاباتی نیز گفت: وزارت کشور سقف هزینه‌کرد هر نامزد را را بر اساس محدوده جغرافیایی، پراکندگی جمعیت و تعداد کرسی نمایندگان تعیین و شورای نگهبان آن را تایید می‌کند و تا این لحظه هنوز سقفی اعلام نشده است.

وی بیان کرد: در راستای مشارکت جریانات انتخاباتی بررسی از ناحیه ستادهای انتخابات استان‌ها صورت گرفته که بر اساس اعلام آنها، 4703 نفر مستقل، 2725 نفر اصولگرا و 1560 نفر اصلاح‌طلب ثبت‌نام کرده‌اند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: امسال پیش‌ثبت‌نام‌ها بر اساس قانون جدید بود و بررسی استعفاها که در گذشته بر عهده ستاد انتخابات بود در این دوره به ۶ دستگاه مسئول واگذار شده است.

اسلامی یادآور شد: تمهیدات لازم برای انتخابات امسال، از سال گذشته برنامه‌ریزی شد و اولین کار در جهت بهبود اجرایی انتخابات، آسیب‌شناسی فرآیندهای اجرایی ادوار گذشته بود که از ۳۱ استان دعوت شد و نقشه راهی برای ۱۱ اسفندماه برای هر استان طراحی شد.

وی بیان کرد: آموزش برگزاری انتخابات، اصلی‌ترین موضوع است که مورد توجه جدی قرار دارد.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه سلامت و امنیت انتخابات به صورت تخصصی در حال مدیریت است، ادامه داد: در امر مشارکت که مولفه مهم و تاثیرگذار در انتخابات و نشست‌های زیادی با دستگاه‌های مختلف برگزار شده است. مردم همواره در انتخابات شرکت فعال داشته‌اند و مشارکت یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است. تاکنون ۴۰ انتخابات در کشور برگزار شده و به طور میانگین هر ۲ سال شاهد برگزاری انتخابات بوده‌ایم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: گرایش سینوسی در مشارکت مردم در انتخابات وجود داشته اما مردم همواره حضور خود را ثابت کرده‌اند. تلاش است بستر مناسب برای مشارکت افزایش یابد و باید در مناطق صعب‌العبور ایجاد شعب مورد توجه قرار گیرد و تسهیل‌گری برای رای‌گیری مردم فراهم شود.

وی اظهار کرد: جدول زمان‌بندی انتخابات از ۸۳ روز به ۲۰۹ روز افزایش یافته و امید است در ۱۱ اسفندماه شاهد انتخابات امن، سالم و مشارکت حداکثری با رقابت سالم باشیم.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: فهرست نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری نیز از چهارم بهمن‌ماه از شورای نگهبان اخذ و اطلاع‌رسانی می‌شود. نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان مجلس شورای اسلامی فردا ( پنجشنبه) ۱۴ دی ماه بر اساس اعلام شورای نگهبان نهایی و روز جمعه به هیات‌های نظارت و فرمانداران ابلاغ و اطلاع‌رسانی لازم به صورت پیامکی و کتبی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اگر داوطلبی به نتیجه هیات نظارت اعتراض داشته باشد می‌تواند از ۱۷ تا ۱۹ دی‌ماه، اعتراض خود را به صورت مجازی ثبت کند و شورای نگهبان در این مرحله به اعتراضات رسیدگی می‌کند و در ۱۹ بهمن ماه نتیجه اعتراضات اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این نشست با محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان و تسلیت به امام زمان(عج)، رهبر معظم، ملت ایران و خانواده‌های داغدار، گفت: امید است دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هرچه سریعتر با مسببین این حادثه برخورد قاطع داشته باشند.

وی بیان کرد: آموزش در قانون جدید انتخابات برای تمام عوامل اجرایی نیاز است و انتظار است این آموزش برای اصحاب رسانه نیز برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: دولت سیزدهم دولت شبانه‌روزی است و توقف ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha