ایرلند : انفجار کرمان یک حمله کور تروریستی و محکوم است

لندن – ایرنا – وزیر امور خارجه ایرلند انفجار مرگبار و تروریستی امروز (چهارشنبه) در کرمان ایران را بشدت محکوم کرد و آن را یک حمله کورکورانه خواند.

به گزارش ایرنا، مایکل مارتین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «من بمب گذاری امروز در ایران را بشدت محکوم می کنم، این یک حمله مذموم و کورکورانه بود.»

وی تاکید کرد: تروریسم و خشونت هرگز قابل توجیه نیست.

وزیر امور خارجه ایرلند ادامه داد: «من به مردم ایران و کسانی که عزیزان خود را از دست دادند تسلیت می گویم.»

اتحادیه اروپا نیز ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای این حادثه را محکوم و تصریح کرد که عاملان این رویداد تروریستی باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر امروز (چهارشنبه) در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، ۱۰۳ نفر شهید و ۱۴۱ نفر مجروح شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور جدیدترین آمار شهدا و مصدومان حادثه تروریستی را اعلام کرد و گفت: تا این لحظه ۱۰۳ مورد شهید قطعی در این حادثه به ثبت رسیده و ۱۴۱ مصدوم نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

بابک یکتاپرست روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۲ انفجار در این مراسم رخ داده است که اولین آن در منطقه زیرگذر جنب گنبد جبلیه و دومین انفجار در درگاه قلی بیگ نزدیک مسجد صاحب‌الزمان (عج) بوده است که این انفجارها در نزدیکی محل تجمع امروز برای مراسم سردار سلیمانی اتفاق افتاده است.

در همین حال معاون امنیتی استاندار کرمان در گفت وگو با رسانه ها تایید کرد که ۲ انفجار در مسیرهای گلزار شهدا تروریستی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha