۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85343413
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اقدام تروریستی کرمان حقانیت مکتب شهید سلیمانی را اثبات کرد

رشت - ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با انتشار بیانیه ای ضمن محکومیت قاطعانه اقدام تروریستی و ضدبشری استکبار جهانی و ایادی آن در کرمان نوشت: این اقدام تروریستی یک‌بار دیگر مظلومیت ملت شریف ایران، حقانیت مکتب شهید سلیمانی و حقارت، خباثت و شقاوت دشمنان جنایتکار به ویژه آمریکا خونخوار و رژیم دژخیم و ددمنش صهیونیستی را اثبات کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که نسخه‌ای از آن روز پنجشنبه در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت، آمده‌است: اقدام وحشیانه و تروریستی در فضای معطر مزار شهیدان شهر کرمان و به شهادت رسیدن و مجروح شدن تعدادی از هموطنان مخلص و زائران مرقد مطهر سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی موجب تالم و تاثر شدید مردم مسلمان و انقلابی ایران شده‌است.

این بیانیه می افزاید: دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی غافل‌ هستند که مقاومت، شجاعت و شهادت با سرشت ایرانیان غیور پیوندی عمیق خورده و تا آخرین نفس در سایه‌سار ولی امر مسلمین جهان به آرمان والای انقلاب اسلامی و اندیشه الهی امام خمینی (ره) وفادار مانده و همچون کوهی استوار در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل خواهند ایستاد و هرگز اینگونه جنایات ننگین و شیطانی که نتیجه شکست مفتضحانه جبهه سلطه در جهان به ویژه در منطقه است، خللی در عزم راسخ ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی در پیمودن راه حق، دفاع از مظلومان جهان و مبارزه با استکبار جهانی ایجاد نخواهد کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه بیانیه ضمن محکومیت قاطعانه این اقدام تروریستی و ضدبشری استکبار جهانی و ایادی آن و عرض تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه هموطنانمان در این حادثه خونین به امام زمان ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و مردم خداجو و شهیدپرور ایران اسلامی، از مردم استان خواست که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء امروز (پنجشنبه) در مساجد سراسر استان و همچنین پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه ۱۵ دی در سراسر گیلان و رشت از میدان مصلی به سمت میدان فرهنگ ،با حضور گسترده و پرشور خود ضمن بزرگداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و شهدای مظلوم و گلگون‌کفن گلزار شهدای شهر کرمان، در این تظاهرات خشم و نفرت خود را از جنایات پایان‌ناپذیر استکبار جهانی علیه ملت مسلمان و انقلابی ایران به نمایش جهانیان بگذارند.

دشمنان قسم خورده ملت ایران به درماندگی افتادند

فرمانده سپاه قدس استان گیلان نیز با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان و محکومیت این اقدام بیان کرد: دشمنان کشور عزیز ایران اسلامی همزمان با سالروز شهادت علمدار جبهه مقاومت باز هم نشان دادند که از هرگونه عقلانیت و رفتارهای بشردوستانه به دور هستند.

در پیام سردار حمید دامغانی آمده‌است: اینگونه حرکات کوردلانه ثابت می‌کند دشمنان قسم خورده این ملک و ملت به چه درماندگی افتادند که به خون کودکان و زنان هم رحم نمی‌کنند؛ ولی آنان به خصوص رژیم صهیونیستی و آمریکا جنایتکار بداند که این چنین اقداماتی نمی‌تواند از اراده مردم ایران در پاسداری از انقلاب بکاهد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز در پیامی ضمن محکومیت فاجعه انفجار تروریستی کرمان در سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: فاجعه انفجار تروریستی در سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهادت جمع زیادی از مردم عزیز کشورمان، بار دیگر قساوت و ظلم آشکار دشمنان جنایتکار و سنگدل به ملت ایران را اثبات کرد، هر چند با این شهادت‌ها درخت تنومند انقلاب اسلامی پر بارتر می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در این پیام ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی جنایت‌بار و ابراز همدردی با خانواده‌های عزادار، این فاجعه ناگوار را به حضرت صاحب الزمان (عج) و به محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مردم ایران به ویژه مردمان ولایتمدار دیار کریمان، خانواده‌های این شهدای گرانقدر تسلیت گفت و علو درجات آن شهیدان بزرگوار و شفای عاجل مجروحین را از درگاه پروردگار متعال مسالت کرد.

مجمع نمایندگان گیلان نیز در پیامی ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان اظهار کرد: بار دیگر دست‌های آلوده‌ کفر، نفاق و تکفیر از آستین یکی از عمال این جریانات خبیث بیرون آمد و جمعی از زائران مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی مقاومت جهان را شهید و مجروح کرد.

در این پیام آورده شد: قطعا راه و روش مکتب حاج قاسم سلیمانی هیچ گاه از ذهن مردم آزاده جهان پاک نخواهد شد.

مسئولان دیگر سازمان ها و دستگاه های اجرایی گیلان نیز در پیام های جداگانه ای ضمن تسلیت شهادت شماری از هموطنان در مسیر گلزار شهدای کرمان این جنایت تروریستی را محکوم کردند.

نماینده ولی‌فقیه و استاندار گیلان نیز روز گذشته در پیام های جداگانه‌ای شهادت شماری از هموطنان در مسیر گلزار شهدای کرمان را تسلیت گفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha