۳۰ تیم عملیاتی هلال احمر سفر رئیس جمهور به زنجان را پوشش می‌دهند

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۳۰ تیم با بیش از ۲۴۰ نیروی عملیاتی زن و مرد، سفر رئیس جمهور به استان را پوشش می‌دهند.

حکمت الله هاشمی روز پنچشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آماده باش جمعیت هلال احمر در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: از امروز ۱۴ تیم عملیاتی با ۹۰ امدادگر و نجاتگر در ۱۴ پایگاه ثابت و سیار بین شهری، هفت مرکز پاسخگویی اضطراری با ۳۵ نفر و مرکز کنترل هماهنگی عملیات با پنج نیروی امدادی به حالت آماده باش درآمدند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، سه تیم واکنش سریع متشکل از ۱۵ نجاتگر، ۲ تیم توانا با ۱۰ امدادگر خانم، ۲ تیم آنست با پنج امدادگر و یک تیم امداد هوایی با پنج نیروی عملیاتی در حالت آماده باش برای پوشش امدادی سفر رییست جمهور به استان زنجان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این تیم ها و نیروهای بیان شده ۱۰۰ نفر نیروی عملیاتی نیز به صورت پیاده، این سفر را پوشش خواهند داد.

هاشمی اظهار داشت: در پوشش امدادی سفر رییس جمهور به استان زنجان ۱۵ دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه ست نجات، یک خودروی ارتباطات و یک فروند بالگرد به کارگیری می شود.

وی یادآوری کرد: آماده باش این تیم ها در همه شهرستان های استان از امروز آغاز می شود و تا پایان این سفر ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، دور اول سفر رئیس جمهور به استان زنجان در آبانماه ۱۴۰۰ حدود ۹۰ توافق و مصوبه به دنبال داشت که ماهیت آنها عمدتا عمرانی، سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات بود.

در دور اول سفر رئیس جمهور به استان ۴۰ هزار میلیارد ریال و با اعتبارات متمم مجموعا ۷۰ هزار میلیارد ریال برای استان مصوب شد که ۹۰ درصد تعهدات دولت در استان محقق شد.

به گفته محسن افشارچی استاندار زنجان دور اول سفرهای استانی بر مبنای پروژه محوری بود و دور دوم سفر رییس جمهور به استان ها برنامه محور است و در این خصوص برنامه های مختلفی برای افتتاح پروژه ها در نظر گرفته شده و تا کنون میزان اعتبارات برای دور دوم سفر ۹۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در دور دوم سفر رییس جمهور به استان زنجان که روزهای جمعه و شنبه ۱۵ و ۱۶ دیماه ۱۴۰۲ انجام می شود یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی( نهضت ملی،‌حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح می شود.

مهمترین این پروژه ها احیا و افتتاح هشت واحد صنعتی وتولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد،‌ فولاد آسین ابهر،‌ شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال،‌ افتتاح پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha