کشورهای آمریکای لاتین، اقدام تروریستی در کرمان را محکوم کردند

تهران- ایرنا- در ادامه واکنش‌های جهانی به حمله تروریستی دیروز (چهارشنبه) در شهر کرمان، دولت‌های برزیل، مکزیک و بولیوی نیز این اقدام جنایتکارانه را محکوم کردند.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، دولت برزیل در بیانیه‌ای، حمله تروریستی دیروز را محکوم و [بهانه تروریست‌ها برای انجام] هر گونه اقدام تروریستی [در جهان] را رد کرد.

برزیل همزمان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان و همبستگی با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، قاطعانه‌ترین موضع‌گیری خود در مخالفت و رد هر گونه اقدام تروریستی را اعلام کرد.

دولت مکزیک نیز از طریق وزارت امور خارجه خود «استفاده از خشونت در هر شرایطی» را رد و «همبستگی خود با قربانیان و خانواده‌های آن‌ها» را اعلام کرد.

لوئیس آرسه رئیس‌جمهوری بولیوی نیز به جمع رهبران کشورهایی که رویداد جنایتکارانه دیروز را محکوم کرده‌اند پیوست و با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، «همبستگی خود را با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران» اعلام کرد و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

پیش از این، دولت‌های ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه نیز در پیام‌هایی جداگانه، حمله تروریستی علیه شرکت‌کنندگان در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، در اقدام تروریستی عصر روز چهارشنبه (۱۳ دی) در گلزار شهدای کرمان و در سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ۸۴ نفر از هموطنانمان شهید و ۲۸۴ نفر هم مجروح شدند.

در تازه ترین آمار، تاکنون ۸۹ نفر از مجروحان از بیمارستان ترخیص شده اند و ۱۹۵ نفر هم در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha