ارسال بسته کمکی تسلیحاتی جدید آلمان به اوکراین

تهران- ایرنا- آلمان بسته کمکی تسلیحاتی جدیدی شامل تجهیزات و مهماتی مانند سامانه و موشک‌ پدافند هوایی، نفربر زرهی، کامیون، رادار و سایر تجهیزات نظامی را به اوکراین ارسال کرد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، لیست کمک‌های تسلیحاتی دولت فدرال آلمان به اوکراین در تاریخ چهارم ژانویه بار دیگر به روز و تجهیزات نظامی جدیدی به این لیست اضافه شد.

یک سامانه پدافند هوایی اسکای نکس در صدر اقلام این بسته کمکی قرار دارد و این بسته شامل اقلام دیگری از جمله موشک‌های پدافند هوایی، مهمات تانک‌های لئوپارد ۲ و ۱۰ هزار گلوله ۱۵۵ میلی‌متری توپخانه است.

این بسته کمکی تسلیحاتی همچنین شامل ۱۰ نفربر زرهی ماردر همراه با مهمات و قطعات یدکی، ۲ تانک ویسنت-۱ مخصوص پاک‌سازی میادین مین، یک تانک - پل متحرک، ۳۰ سیستم شناسایی پهپاد و ۱۰ رادار نظارتی زمینی جی‌او-۱۲ و نیز سایر اقلام نظامی است.

ارسال بسته کمکی تسلیحاتی جدید آلمان به اوکراین

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، برلین در سال ۲۰۲۳، کمک‌های تسلیحاتی به ارزش حدود ۵.۴ میلیارد یورو به اوکراین ارسال کرده و متعهد شده است که در سال ۲۰۲۴ ارزش کمک‌های تسلیحاتی خود به این کشور را تا سقف ۱۰.۵ میلیارد یورو افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha