افزایش ساخت مسکن نوید بخش گام های مثبت توسعه روستاهای کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج - ایرنا - افزایش سهمیه ساخت مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد از چهار هزار واحد در سال گذشته به هفت هزار واحد در سال جاری، اقدامی مثبت و قابل توجه است که می تواند تأثیر قابل توجهی در بهبود وضعیت مسکن روستاییان و توسعه همه جانبه این مناطق داشته باشد.

به گزارش ایرنا سید زبیر موسوی؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به تازگی گفته است که سهمیه ساخت مسکن روستایی در این استان از چهار هزار واحد در سال گذشته به هفت هزار واحد در سال جاری افزایش یافته است.

این اقدام در راستای سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته انجام شده است. کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های محروم کشور است که حدود ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها زندگی می کنند. بنابراین، افزایش سهمیه ساخت مسکن روستایی در این استان می تواند به رفع مشکلات مسکن روستاییان این استان کمک شایانی کند.

علاوه بر افزایش سهمیه، افزایش مبلغ تسهیلات مسکن روستایی نیز اقدام دیگری است که می تواند در بهبود وضعیت مسکن روستاییان این استان مؤثر باشد. سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال گذشته ۲ میلیارد ریال بود که در سال جاری به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است. این افزایش می تواند کمک کند تا روستاییان بتوانند با استفاده از این تسهیلات، مسکن مناسبی برای خود و خانواده خود بسازند.

افزایش ساخت مسکن نوید بخش گام های مثبت توسعه روستاهای کهگیلویه وبویراحمد

در این راستا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، سید زبیر موسوی، در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: «در این طرح جوانان فاقد مسکن و افراد دارای بافت فرسوده روستایی در اولویت پرداخت تسهیلات و ساخت مسکن هستند.»

وی افزود: «مبلغ تسهیلات مسکن روستایی از ۲ میلیارد ریال به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز افزایش یافته است.»

موسوی همچنین تصریح کرد: «دوران مشارکت تسهیلات اعطایی سه ساله، زمان بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود این تسهیلات پنج درصد است.»

وی همچنین از پرداخت تسهیلات تکمیلی به واحدهایی که هنوز در دوره مشارکت هستند و قسط آخر تسهیلات خود را دریافت نکرده اند خبر داد.

با توجه به این اقدامات، انتظار می رود که در سال جاری شاهد پیشرفت قابل توجهی در زمینه ساخت مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

این اقدام می تواند زمینه ساز بهبود وضعیت زندگی روستاییان کهگیلویه و بویراحمد و افزایش رفاه و آسایش آنان شود.

ساخت مسکن روستایی می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال برای روستاییان شود. این اشتغال می تواند در بخش های ساخت و ساز، تولید مصالح ساختمانی، خدمات فنی و مهندسی و سایر بخش ها ایجاد شود.

علاوه بر این، ساخت مسکن روستایی می تواند موجب افزایش تولید ثروت در روستاها شود. این افزایش ثروت می تواند از طریق افزایش ارزش زمین، افزایش ارزش مسکن، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد روستاییان محقق شود.

ساخت مسکن روستایی همچنین می تواند موجب بهبود وضعیت زندگی روستاییان شود. این بهبود می تواند از طریق افزایش رفاه و آسایش روستاییان، کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش امید به زندگی و سایر موارد محقق شود.

افزایش ساخت مسکن نوید بخش گام های مثبت توسعه روستاهای کهگیلویه وبویراحمد

البته، برای اینکه این اقدام به طور کامل به اهداف خود دست یابد، باید اقدامات دیگری نیز در کنار آن انجام شود. از جمله این اقدامات می توان در زمینه تسهیل روند صدور پروانه ساخت مسکن روستایی، تأمین زمین مناسب برای ساخت مسکن روستایی و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به روستاییان برای ساخت مسکن اقدام کرد.

با انجام این اقدامات می توان زمینه ساز بهبود وضعیت مسکن روستاییان و افزایش رفاه و آسایش آنان در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

در مجموع، افزایش سهمیه ساخت مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد اقدامی مثبت و قابل توجه است که می تواند تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت زندگی روستاییان این استان داشته باشد. این اقدام می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال، افزایش تولید ثروت، بهبود وضعیت زندگی روستاییان و سایر موارد شود.

برای اینکه این اقدام به طور کامل به اهداف خود دست یابد، باید اقدامات دیگری نیز در کنار آن انجام شود. از جمله این اقدامات می توان به تسهیل روند صدور پروانه ساخت مسکن روستایی، تأمین زمین مناسب برای ساخت مسکن روستایی و آموزش فنی و حرفه ای به روستاییان برای ساخت مسکن اشاره کرد.

با انجام این اقدامات، می توان از ظرفیت های این اقدام برای بهبود وضعیت زندگی روستاییان و توسعه پایدار روستاها بهره برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha