۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85344309
T T
۲۸ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد

۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85344309
هواشناسی اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل با اعلام هشدار سطح نارنجی شماره ۶۸ از تشدید سامانه بارشی و سرد در بیشتر مناطق این استان خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، زمان شروع این سامانه اوایل وقت شنبه (۱۶ دی) اعلام شده است.

بر اساس این گزارش ، بارش باران گاهی شدید ، بارش برف به‌ویژه در شهرستان‌های مشگین‌شهر ، سرعین ، نیر و خلخال ، کولاک برف در مناطق کوهستانی و کاهش محسوس دمای هوا از جمله رخدادی‌های این سامانه جوی در استان خواهد بود.

منطقه اثر این سامانه جوی مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل و اثر مخاطره هم اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی به دلیل لغزندگی و بارش برف ، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی به‌دلیل مه و کولاک برف و وقوع یخبندان به‌ویژه از شنبه شب تا صبح یکشنبه پیش‌بینی شده است.

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای بر لزوم پرهیز از سفرهای غیرضروری ، مجهز کردن خودروها به وسایل زمستانی به‌ویژه در گردنه‌های برفگیر ، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی ، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی ، کنترل دمایی سالن‌های مرغداری ، دامداری و گلخانه‌ها و آمادگی راهداری جهت برفروبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر استان تاکید کرده است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر به نام‌های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha