معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور از منطقه حاشیه نشین شهر زنجان بازدید کرد

زنجان - ایرنا - معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با حضور در کوی وحدت، با بانوان این منطقه حاشیه شهر زنجان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انسیه خزعلی روز جمعه در ادامه برنامه های سفر خود به استان زنجان به دیدار با گروهی از بانوان در کوی وحدت زنجان پرداخت و با مشکلات و دغدغه‌های بانوان این بخش آشنا شد.

وی در این دیدار بعد از شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات بانوان اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بیان شده مربوط به دستگاه های مختلف است اما تلاش می‌کنیم صدای شما را به مسئولان مربوطه برسانیم تا بودجه و اعتباراتی برای این منطقه تخصیص داده شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه باید نیروهای مردمی و خود بانوان پای کار باشند و دولت پشتیبانی، حمایت و تسهیلات را فراهم کند اظهار داشت: بانوان باید پای کار باشند و نشان دهند که اگر بخواهند می‌توانند تحول ایجاد کنند.

این مسوول ادامه داد: مشکلات بیان شده را به وزارتخانه‌های مرتبط ارسال می‌کنم و تا حدی که امکان داشته باشد سعی می‌کنیم تا از محل اعتبارات سفرهای استانی بخشی از مشکلات حل شود.

کوی وحدت، یکی از سکونتگاه‌های غیررسمی شهر زنجان است. این منطقه در قسمت جنوبی شهر واقع شده است و بالغ بر ۸۵۰ نفر جمعیت دارد، باتوجه به قرارگیری این منطقه در بخش جنوبی شهر، مردم آن محروم از برخی امکانات هستند.

طبق اعلام دبیر قرارگاه گروه نسل سلمان، کوی وحدت ۲۵۷ خانواده دارد، از کل جمعیت آن ۳۹۸ نفر بانوان هستند و این کوی ۳۳ نفر بانوی سرپرست خانواده دارد.

مشکلات اقتصادی، کارهای سخت بانوان همچون کشاورزی، تجهیز خانه وقف شده در جهت تبدیل به درمانگاه و بهره برداری مردم، نبود بوستان و پارک و فضای تفریحی برای کودکان و نوجوانان، مشکل ساخت و سازها، نبود امکانات، نبود خانه بهداشت، مشکلات مربوط به مدرسه و ... بخشی از مشکلات بیان شده توسط بانوان کوی وحدت است.

به گزارش ایرنا، ‌دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از امروز /جمعه/ آغاز شده است.

در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی(نهضت ملی، ‌حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شود.

مهمترین این پروژه ها احیا و افتتاح هشت واحد صنعتی وتولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد، ‌ فولاد آسین ابهر، ‌ شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال، ‌ افتتاح پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

برنامه حضور آیت الله رییسی رییس جمهور در استان زنجان در این سفر استانی با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت هموطنان، ‌کمی تغییر کرد و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به روز شنبه موکول شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha