دولت سیزدهم به زیرساختهای توسعه ای شهرستان خدابنده توجه داشته است

زنجان - ایرنا - فرماندار شهرستان خدابنده گفت:‌ دولت سیزدهم طی فعالیت خود از لحاظ زیربنایی و زیرساختهای توسعه ای به این شهرستان توجه داشته است.

جواد تاراسی روز جمعه در مراسم افتتاح طرح های مربوط به دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان در حضور وزیر آموزش و پرورش که به عنوان نماینده رییس جمهور در این شهرستان حضور یافت، افزود: نیروی انسانی خدابنده استعدادهای درخشانی هستند که آموزش و پرورش پایه گذار آنها بوده است و بسیاری از این استعدادها به منصه ظهور رسیده اند و بسیاری نیز در حال شکوفا شدن است.

وی با بیان اینکه خدابنده با ۵۱ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین شهرستان شمالغرب کشور است، اظهار داشت: این شهرستان از نظر کشاورزی در استان پیشرو و به لحاظ میزان تولیدات کشاورزی و تولید با عدم فشار بر منابع پایه همچون آب و خاک دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است.

تاراسی تصریح کرد:‌ راهبردی ترین محصول کشاورزی (‌گندم)‌ در این شهرستان به صورت ۹۵ درصد دیم تولید می شود و در بدترین شرایط آب و هوایی و اقلیمی کشور، کل نیاز خانوارهای استان به این محصول در خدابنده تولید و هم ذخیره می شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ به طور متوسط ۲۰۰ هزار تن گندم سالانه در این شهرستان تولید می شود و به همین میزان نیز فضای ذخیره ای داریم.

تاراسی با بیان اینکه مردم این شهرستان کمترین دردسر را در آسیب های سیاسی برای کشور داشتند و کوچکترین حمایتی از اغتشاشها علیه نظام نداشته اند، گفت:‌ این مردم در همه مناسبت های نظام پیشرو بوده و در انتخابات نیز حضور حداکثری داشته اند.

فرماندار خدابنده با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در خدابنده طی فعالیت دولت سیزدهم، افزود:‌ در بحث عمران شهری و روستایی یک میلیون مترمربع در روستاها و هفت شهر خدابنده عملیات آسفالت ریزی انجام و در هفت شهر و روستاهای بخش های پنجگانه نیز ۲۴۱ کیلومتر جدول گذاری شده است.

تاراسی میزان نفود گاز رسانی در این شهرستان را ۹۸ درصد بیان کرد و یادآورشد:‌ شهرستان در خصوص آب مشکل دارد به طوریکه ۱۰۷ روستای آن با تنش آبی مواجه هستند که در این خصوص انتقال آب سد تالوار به خدابنده خواسته مردم شهرستان است.

وی بر لزوم رسیدگی به وضعیت راههای ارتباطی خدابنده تاکید کرد و گفت:‌ مناسب نبودن جاده ابهر به قیدار همه ساله جان بسیاری از مردم این شهرستان و دیگر هموطنان را می گیرد که بهسازی آن باید در اولویت قرار گیرد.

تاراسی همچنین تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل بیمارستان رسول اکرم خدابنده را از دیگر مطالبات بحق مردم خدابنده بیان کرد.

به گزارش ایرنا،‌ دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از امروز آغاز شده است.

در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی( نهضت ملی،‌حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شود.

برنامه حضور آیت الله رییسی رییس جمهور در استان زنجان در این سفر استانی با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت هموطنان،‌کمی تغییر کرد و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به روز شنبه موکول شد.

همچنین فردا قرار است راهپیمایی گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان و دیدار با رییس جمهور از ساعت ۹ و نیم صبح از میدان قائم تا مصلی نماز جمعه زنجان برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha