۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85345010
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تایید صلاحیت ۴۸ درصد داوطلبان حوزه انتخابیه تهران

تهران بزرگ - ایرنا - تایید صلاحیت تمامی نمایندگان تهران در مجلس یازدهم برای شرکت در انتخابات پیش رو را شاید به جرات بتوان مهمترین کُنش در فعل و انفعالات حوزه انتخابیه تهران عنوان کرد به ویژه اینکه چهره‌هایی از جناح چپ و اعتدالگرا هم تایید صلاحیت شدند.

به گزارش ایرنا، تهران علاوه بر پایتخت بودن، مرکزیت سیاسی کشور را هم بر عهده دارد و همگان چشم به نتایج انتخابات آن دارند و بی اغراق چشم بسیاری از مردم و فعالان سیاسی در انتخابات مجلس به لیست تهران دوخته شده چرا که با توجه به تعداد قابل توجه نمایندگان، نقش مهمی در قانون گذاری دارند.

تایید صلاحیت ۲ هزار و ۴۵۹ نفر در تهران

فرماندار تهران و رییس حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس می‌گوید که جمعیت برخی مناطق پایتخت از چند استان کشور هم بیشتر است؛ از این رو بیشترین تعداد نماینده مجلس هم به این استان اختصاص دارد.

احمد قیومی افزود: ۲ هزار و ۴۵۹ نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه شامل تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس توسط هیات نظارت مرکزی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

وی گفت: روز جمعه آمار مربوط به نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای توسط شورای نگهبان اعلام شد و پس از بررسی‌های انجام شده توسط هیات نظارت، صلاحیت تعداد یک هزار و ۸۵۷ نفر نیز در این حوزه انتخابیه تایید نشد همچنین صلاحیت ۸۱۶ نفر دیگر هم برای هیات مذکور احراز نشد.

ذکر این نکته لازم است که برای این دوره از انتخابات حوزه انتخابیه تهران پنج هزار و ۱۳۲ نفر نام‌نویسی کرده بودند.

چه کسانی در تهران تایید صلاحیت شدند؟

 الیاس نادران، خضریان و نوباوه اصولگرا در میان تایید صلاحیت شدگان هستند.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار ایرنا کسب کرده تایید صلاحیت‌ها فقط به اینجا ختم نشده و چند چهره اصلاح طلب و اعتدالگرا از جمله محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی و علی مطهری نماینده ادوار مجلس و فرزند شهید مطهری نیز تایید شدند.

حناچی شهردار پیشین تهران در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد در انتخابات دوازدهم مجلس شرکت نکرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha