راه‌اندازی سامانه نُوماند به کاهش زباله‌گردی در تهران کمک می‌کند

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی سامانه نُوماند گفت: راه‌اندازی این سامانه به کاهش زباله گردی، نظافت شهر و آموزش شهروندان در تفکیک زباله کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نودمین رویداد شنبه امید و افتخار به آغاز عملیات اجرایی نظام تحول امور رفت و روب، نظافت و مدیریت پسماند شهر تهران و بهره‌برداری از کارخانه سه هزار و ۳۰۰ تُنی بازیافت و استحصال شن و ماسه از پسماند ساختمانی اختصاص داشت.

رضا محمدی روز شنبه در این رویداد اظهار کرد: نرم‌افزار کاربردی نُوماند ۱۱ آذر در مناطق ۸، ۱۳ و ۱۴ به‌ صورت آزمایشی شروع شد و در همین سه منطقه تبلیغات و آموزش چهره‌ به‌ چهره توسط ۱۳۰ نفر از آموزشگران اداره پسماند انجام شد تا نقاط ضعف و قوت طرح شناسایی شود.

وی افزود: شهروندان تهرانی می‌توانند سوپراپلیکیشن شهرزاد را نصب و با مراجعه به بخش نُوماند درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماندهای خشک ثبت و روز و ساعت مراجعه ناوگان دریافت پسماند را طبق زمان‌بندی دلخواه خود اعلام کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: با اجرای طرح آزمایشی نو ماند به این نتیجه رسیدیم که پتانسیل اجرا در ۱۹ منطقه دیگر شهر را هم دارد لذا اواخر دی‌ماه استقرار ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله در همه مناطق شهر تهران را خواهیم داشت و زیرساخت‌ها برای اجرای طرح در تمام مناطق شهر آماده خواهد شد.

به گفته وی، جمع‌آوری زباله از طریق سامانه حمل‌ و نقل پیمانکاران سازمان پسماند انجام می‌شود و ثبت سفارش جمع‌آوری زباله خشک در همه مناطق ۲۲ گانه شهر تهران توسط سرویس نُوماند انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران اظهار کرد: تاکنون کارشناسان به درب منزل ۱۰ هزار شهروند رفته‌اند تا این نرم افزار را بر روی گوشی تلفن همراه آنها نصب کردند.

محمدی با بیان اینکه جمع آوری پسماند در تهران نیز به تحول بزرگی داشت، افزود: در این موضوع خط کش عدالت را با همکاری شهرداری مناطق و پیمانکاران ایجاد کردیم و برای اولین بار بهای ابلاغی سازمان برنامه را پذیرفتیم و نسبت به تغییر اساسنامه و موضوع قراردادها اقدام شد.

به گفته وی، در این خصوص بیش از ۵۰ درصد خودرو تخصصی پسماند مشمول بر ۸۰۰ دستگاه خودرو نیز نوسازی شد.

محمدی با اشاره به بهره‌برداری از کارخانه سه هزار و ۳۰۰ تُنی بازیافت و استحصال شن و ماسه از پسماند ساختمانی نیز گفت: روزانه ۲۸ تا ۳۰ هزار تُن در روز پسماند ساختمانی در تهران تولید می‌شود که این کارخانه می‌تواند روزانه حدود هشت هزار تُن از این پسماند را بازیافت و استحصال شن و ماسه انجام دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha